Bukefalos 28 år!

vill ha en till:)

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

johanna_h

jag längtar så mycket efter ett till barn...vet inte vad jag ska ta mig till är verkligen i valet och kvalet. dottern är snart 1 år och det känns som att jag och min sambo vill ha ganska tätt mellan dem:) vet intew har jag ska göra blir galen...
 
Sv: vill ha en till:)

Det är inte lätt att svara på detta...;)

Vilka för- och nackdelar ser du? Om ni längtar - varför kör ni inte på?
 
Sv: vill ha en till:)

Det är väldigt vanligt att man vill ha en tvåa, just när första barnet fyller 1 år. 1 åringar är bar såååå underbara :love:

Sen blir man gravid, och så blir första 1½ år, och då ångrar man sig att man hade så bråttom :rofl: närå.

Jag har 21 mån mellan mina, kompisen har 4 år mellan sina, och båda är nöjda. Vad passar er bäst?
 
Sv: vill ha en till:)

2 barn är roligt.
Oavsett tiden emellan.
Jag ville ha 2 barn så tätt som möjligt.
Men naturen ordnade en paus på 3½ år.
 
Sv: vill ha en till:)

Det är väldigt vanligt att man vill ha en tvåa, just när första barnet fyller 1 år. 1 åringar är bar såååå underbara :love:

Sen blir man gravid, och så blir första 1½ år, och då ångrar man sig att man hade så bråttom :rofl: närå.
Ha ha, precis det läget är jag i!! Det ligger faktiskt en hel del i det. Herregud, vad har vi gjort tänker jag flera gånger om dagen, det GÅR bara inte att ha ett till barn i det här huset! :eek:

Men när man hade den där ljuvliga ettåringen för ett halvår sedan verkade det vara en strålande idé med ett syskon - och det är ju också ganska vanligt med just två år mellan barnen.. :D
 
Sv: vill ha en till:)

jag längtar så mycket efter ett till barn...vet inte vad jag ska ta mig till är verkligen i valet och kvalet. dottern är snart 1 år och det känns som att jag och min sambo vill ha ganska tätt mellan dem:) vet intew har jag ska göra blir galen...

Jag tycker det är ganska bra när det är tätt mellan barnen det skiljer exakt 21månader mellan mina 3 första och de har haft mycket roligt ihop.
lycka till;)
 
Sv: vill ha en till:)

Det är inte lätt att svara på detta...;)

Vilka för- och nackdelar ser du? Om ni längtar - varför kör ni inte på?


egentligen så finns det inget som hindrar :) men det är många av dem jag känner som tycker att vi ska vänta:( mán ska inte lyssna på andra men det ligger och skaver bak i huvet
 
Sv: vill ha en till:)

Jag tycker det är ganska bra när det är tätt mellan barnen det skiljer exakt 21månader mellan mina 3 första och de har haft mycket roligt ihop.
lycka till;)

ja vi vill ju ha tätt mellan barnen just för att de ska kunna ha mycket kul i hop och självklart för att vi själva vill:bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 781
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 248
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 086
Småbarn När har ni minskat eller nästintill slutat med vila? Sexåringen hade stort behov av vila och vilade tills han var typ tre. Men ena...
2
Svar
22
· Visningar
1 858

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp