Bukefalos 28 år!

Vill ha tips & råd..

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

hemligt

Hej!
Jag vill ha lite tips & råd vad man ska tänka på när man vill bli gravid.
Jag & min man vill ha barn nu & vill förbereda kroppen för det finns det något man kan göra el ska tänka på ??
Tacksam för svar!

:banana: :banana:
 
Sv: Vill ha tips & råd..

Hej!
Jag vill ha lite tips & råd vad man ska tänka på när man vill bli gravid.
Jag & min man vill ha barn nu & vill förbereda kroppen för det finns det något man kan göra el ska tänka på ??
Tacksam för svar!

:banana: :banana:

Rulla runt i sänghalmen, skippa allt med skydd o preventivmedel!! :rofl:

Finns även de som tror att Rosenrot ska hjälpa, finns i hälsokosten.

Lycka till!;)
 
Sv: Vill ha tips & råd..

Har hört det där med Folsyra förut. Vad är det bra för och i vilka livsmedel ingår det?
 
Sv: Vill ha tips & råd..

Jag köpte folsyra på burk, vilket man kommer få göra förr eller senare om/när man blir gravid.

Klipper från nätet:

"Redan nu vill man dock säga att gravida kvinnor och de som planerar graviditet bör öka sitt dagsintag från 200 till 400 µg per dag. Det krävs då rikligt med frukt, grönsaker och rotsaker, särskilt spenat, kål, bönor, bär och apelsiner. Apoteken säljer nu tabletter med 400 µg folsyra, liksom hälsokosthandeln."

Detta ska helt enkelt ha med fostrets utveckling att göra.
Om man googlar runt verkar det dock som att man inte ännu är helt säker på hur fostret påverkas om man "avstår" folsyran, beroende på vart i världen man bor o.s.v...
 
Sv: Vill ha tips & råd..

Oj, då måste jag nog också köpa folsyra på burk, är inte så jätteduktig på detta med frukt och grönt. Och jag förstår att man behöver extra näring i största allmänhet när man är gravid, och behvöer vara nogrannare med maten. Men vilken betydelse har det för möjligheten att bli gravid? Nu är jag nyfiken...:smirk:
 
Sv: Vill ha tips & råd..

Tänk på att om du ex äter p-piller nu, så kan (inte måste) det ta några månader för kroppen från det att man slutar med p-piller tills dess att man kan bli gravid.
Jag vet dock inte hur det fungerar med p-stavar, hormonspiraler och liknande....:confused:

Rökning, alkohol och stress kan påverka både mannens och kvinnans fertilitet.
Detta gäller även en del läkemedel.

Det tar sig inte alltid på första försöket. Kanske är det t.o.m ovanligt.
Ge graviditetsförsöken några månader. Jag tror att jag har läst att man ska ge det i alla fall ett år.

Antingen testar ni och kör på känsla, d.v.s ha sex när ni vill, hur ofta ni vill...
Eller så testar ni diverse metoder, exemepelvis ägglossningstest, kalendermetoden, att hålla koll på temperaturen...

Lycka till!! :banana:
 
Sv: Vill ha tips & råd..

Men vilken betydelse har det för möjligheten att bli gravid? Nu är jag nyfiken...:smirk:

Har googlat runt lite, och det enda jag kan hitta är:

"Internationella studier har nämligen visat att Folsyra är ett viktigt ämne som kan motverka att fostret drabbas av missbildningar såsom ryggmärgsbråck och vissa missbildningar i hjärnan. Folsyran hjälper dock inte till att göra kvinnan lättare gravid."
 
Sv: Vill ha tips & råd..

Hej.
Tack för alla svar.. :banana: :banana: Kommer ni på mera så bara skriv jag är tacksam för allt.. :banana:
 
Sv: Vill ha tips & råd..

Tänk på att om du ex äter p-piller nu, så kan (inte måste) det ta några månader för kroppen från det att man slutar med p-piller tills dess att man kan bli gravid.
Jag vet dock inte hur det fungerar med p-stavar, hormonspiraler och liknande....:confused:

Rökning, alkohol och stress kan påverka både mannens och kvinnans fertilitet.
Detta gäller även en del läkemedel.

Det tar sig inte alltid på första försöket. Kanske är det t.o.m ovanligt.
Ge graviditetsförsöken några månader. Jag tror att jag har läst att man ska ge det i alla fall ett år.

Antingen testar ni och kör på känsla, d.v.s ha sex när ni vill, hur ofta ni vill...
Eller så testar ni diverse metoder, exemepelvis ägglossningstest, kalendermetoden, att hålla koll på temperaturen...

Lycka till!! :banana:


Jag äter inget just idag slutade med det för två år sen.. :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Helt främmande mark för mig och jag vet inte riktigt hur jag ska berätta. Vår älskade far, svärfar och farfar gick hastigt bort i...
Svar
10
· Visningar
1 128
Senast: Rugge
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 201
Senast: Amha
·
Katthälsa Hej! VI köpte oss en main coon med stamtavla utan anmärkningar på besiktningen. Han började halta för en månad sedan och är nu...
Svar
17
· Visningar
1 017
Senast: MissFideli
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
926
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp