Bukefalos 28 år!

vill ha tips

J

Jena

Det är så att jag har köpt ponnytravaren som jag har haft på foder. Och nu vill jag ha tips på lämpliga försäkringar.

Försäkras ponnytravare som vbl travarna? Under "häst som används till travtävling". För dom används ju till travtävling, men ponnyerna har ju oftast inte så mycket förslitningsskador som vbl travarna (Det är väl därför inte dom får försäkras som ridhästarna??).
Jag skulle vilja veta vilket bolag har ni försäkrat era ponnytravare i och varför?
 
Prata med DITT försäkringsbolag och hör efter vad DE har för synpunkter om detta.
Mina ponnytravare har kvar samma försäkring osm de hade innan de började tävla, dvs fullständig försäkring. Och mitt ombud VET att de tävlar ponnytrav - han bor bara 3 km härifrån...
 
Problemet är att jag inte har något försäkringsbolag än. Vilket har du?
Ägaren har stått för försäkringen förut men hon har haft alla sina försäkrade hos samma och ingen annat är ponnytravare.
Min stora har inte varit försäkrad på ett tag pga att hon ska skrivas över på mig först, men hon är numera ridhäst så då får hon ju försäkras fullt.
 
Det bästa är om du övertar förra ägarens försäkring i det bolag där ponnyn varit försäkrad sen tidigare. Förutsätter dock att säljaren inte har sagt upp försäkringen...
Kontakta ombudet så skrivs försäkringen över på dig plus att man kan ändra försäkringsform samtidigt om det behövs.
 

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
389
Senast: Cattis_E
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 647
Senast: LiviaFilippa
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 411
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 828
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp