Vill hedra Elton, en riktig kämpe

LitenIsa

Trådstartare
Hoppas att detta är en ok tråd. Skulle vilja hedra Elton och hans familj för den oerhörda kamp de gått igenom. Dessvärre har historien inget lyckligt slut, Elton somnade in i lördags morse:(.

Den här familjen är bekanta till oss och jag hoppas de hittar en ny mening i livet snart och känner att de orkar gå vidare.

Från bloggen:
Imorse somnade vår älskade lille Elton in, 2 år och 3 månader gammal.

Allt gick lugnt och stilla till, vi befann oss i ”vårt” rum på avdelning 25. Den underbara personalen hade smyckat rummet så fint med blommor och ljus. Igår eftermiddag stängdes respiratorn av och vår älskling kämpade i hela 18 timmar till innan han tog sitt sista andetag…

Vi hade önskat att få en sista kväll tillsammans, Anders, jag och våra underbara söner. Elton såg till att det blev så. Vi fick en sista mysstund, en kväll vi aldrig någonsin glömmer! Liam somnade bredvid Elton, med sin lillebrors hand i sin. När morgonen kom visste vi att kampen var över, Elton hade inte mer att ge, nu var orken slut.

Han har kämpat och kämpat, han har tagit sig igenom så många motgångar, ingen har kämpat som han! Vi älskar dig så otroligt, världens bästa Elton! Saknaden går inte att klä i ord!

Nu är resan slut, en ny tar sin början…

2009-477.jpg


http://jenni80.bloggsida.se/
 
Sv: Vill hedra Elton, en riktig kämpe

Sov gott lilla Elton, vackra änglabarn.

Alla tankar till familjen och vänner.
 
Sv: Vill hedra Elton, en riktig kämpe

:cry::cry::cry:tårarna bara väller fram.
Så himla orättvist livet kan vara.
Sov så gott.
 
Sv: Vill hedra Elton, en riktig kämpe

Åh gud, barn ska inte dö. Livet har ju bara just börjat.
Det finns inte ord...jag blev så ledsen när jag läser sånt här.
Vila i frid lilla barn.:cry:
 
Sv: Vill hedra Elton, en riktig kämpe

Finns inga ord för hur mycket jag hatar den där sjukdomen, Emilia kommer aldrig lära känna sin mormor på grund av den och Eltons liv blev alldeles för kort.

Sov gott lilla Elton!
 
Sv: Vill hedra Elton, en riktig kämpe

Oj vilken tuff tid dom måtte ha haft och har framför sig.
Hoppas både föräldrar och syskon kommer ta sig igenom sorgen.
Vilken liten kämpe han verkar ha varit.
 
Sv: Vill hedra Elton, en riktig kämpe

Tusentals varma tankar till Ängla-Elton och hans familj.
:cry:
 
Sv: Vill hedra Elton, en riktig kämpe

Fy fan vad hemskt! Jag störtgråter.... Stackars, stackars familj! Och Gode Gud, låt det inte hända en själv.... Hur fan överlever man?

Någon sjukvärdskunnig förresten; jag tycker det låter fruktansvärt att stänga av respirator så att någon långsamt kvävs i 18 timmar?? Antar att det finns en mening med det, men i min lekmannavärld låter det inte som det "bästa" slutet.
 
Sv: Vill hedra Elton, en riktig kämpe

Lilla killen, vad fin han var! Vila i frid Elton, och be änglarna skicka styrka till dina anhöriga!
 
Sv: Vill hedra Elton, en riktig kämpe

Åh...:cry: Ofattbart, hemskt och så otroligt orättvist! Vila i frid du fina lilla änglabarn...
 
Sv: Vill hedra Elton, en riktig kämpe

Att det ska få bli så. :cry:
Vilken livsglädje han utstrålade på bilden också, fy vad orättvist!
 
Sv: Vill hedra Elton, en riktig kämpe

Nu är inte jag sjukvårdskunnig men som jag har förstått det via hans föräldrar så låg har redan i "koma" sen 5 veckor tillbaks och hans hjärna hade drabbats av en infektion som gjorde att den krympte så han sinnen blev mer och mer avtrubbade. Jag antar att han inte led av att respiratorn stängdes av utan helt sonika somnade in efter en otroligt lång kamp i den lilla kroppen.
 
Sv: Vill hedra Elton, en riktig kämpe

Det stämmer, man stänger inte av respiratorn om patienten är medveten så att det blir tal om medveten kvävning.

Nu försvann han nog bara längre bort för att slutligen somna in, som min brorsdotter :(

Uscha man blir så matt, barn ska inte dö :,(

ljus.jpg
 
Sv: Vill hedra Elton, en riktig kämpe

Liten Isa o Cala, tack för den infon! som sagt, stackars, stackars familjen... O stackars din brors familj, Cala! Hon försvann redan som nyfödd, va?
 
Sv: Vill hedra Elton, en riktig kämpe

Jo hon var bara med oss i 4 dagar :,(..

Idag ska jag och E promenera ner till kyrkogården och tända ljus, kommer tända ett extra för lilla Elton..
 
Sv: Vill hedra Elton, en riktig kämpe

:cry:
Vila i frid Elton.

Nu sitter jag och gråter här.
Så hemskt när barn tas i från en
 
Senast ändrad:
Sv: Vill hedra Elton, en riktig kämpe

Så snällt att tända ett ljus för Elton. Sorgligt med din brorsdotter med. Barn ska inte behöva dö.

Även vi kommer tända ljus för alla som rycks ifrån oss i förtid.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 158
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 742
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 138
Senast: cassiopeja
·
B
Ridning Har blivit lite nyfiken på hur era liv har sett ut inom hästvärlden. Både motgång och framgång! Får väl lov att börja själv att berätta...
2
Svar
21
· Visningar
5 948
Senast: annathegreatest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp