Bukefalos 28 år!

vill jag eller vill jag inte???

Status
Stängd för vidare inlägg.

Beemergirl

Trådstartare
Har varit inne och smygläst här på trådarna om barn å föräldraskap å har nu börjat fundera.... Vill jag ha barn eller inte? :confused:

När jag va i femårsåldern så svarade jag alltid alla som frågade vad jag skulle bli när jag blev stor: " Jag ska ha fem barn och bli sjuksköterska!" :crazy: Nu blev jag inte sjuksköterska , iofs inte försent än men yrket lockar inte det minsta, och skulle jag fortfarande vilja ha fem barn så måste vi nog ligga i!!! :angel:
Nu är jag snart tretti (kanske har jag nån form av kris?) och tanken på barn skrämmer mig... Kan lixom inte tänka mig med en barnvagn och än mindre med en stor mage... :crazy:

Kanske är jag självisk som bara tänker att skaffar vi barn så får mina fyrbenta barn inte "plats". Ser som dom som mina barn nu och lägger typ varje krona och ledig minut på dom, vill att dom ska ha det bästa!

Min sambo och jag har varit tillsammans i typ sju år, bott ihop i sex år och vi pratar inte barn heller egentligen. Dom gånger i början av förhållandet som vi diskuterade det så sa han att han vill fylla 30 först, det är två år sedan. Sen sa jag att jag oxå ville fylla tretti först. Ja, som sagt detta kommer vi nog skjuta på framtiden tills det är försent.... Aja jag vet ju ändå inte om jag vill eller inte...

I alla trådar jag läst här så sägs det att man "känner" när man är mogen eller att man mognar med magen.... Vad vet jag, jag har en känsla av att jag aldrig kommer känna mig mogen för detta men samtidigt så är jag lite avis på alla andra som "vågar"...

Vad säger ni, har ni nån bra diagnos på vad som rör sig i mitt huvud?
 
Sv: vill jag eller vill jag inte???

Har varit inne och smygläst här på trådarna om barn å föräldraskap å har nu börjat fundera.... Vill jag ha barn eller inte? :confused:

När jag va i femårsåldern så svarade jag alltid alla som frågade vad jag skulle bli när jag blev stor: " Jag ska ha fem barn och bli sjuksköterska!" :crazy: Nu blev jag inte sjuksköterska , iofs inte försent än men yrket lockar inte det minsta, och skulle jag fortfarande vilja ha fem barn så måste vi nog ligga i!!! :angel:
Nu är jag snart tretti (kanske har jag nån form av kris?) och tanken på barn skrämmer mig... Kan lixom inte tänka mig med en barnvagn och än mindre med en stor mage... :crazy:

Kanske är jag självisk som bara tänker att skaffar vi barn så får mina fyrbenta barn inte "plats". Ser som dom som mina barn nu och lägger typ varje krona och ledig minut på dom, vill att dom ska ha det bästa!

Min sambo och jag har varit tillsammans i typ sju år, bott ihop i sex år och vi pratar inte barn heller egentligen. Dom gånger i början av förhållandet som vi diskuterade det så sa han att han vill fylla 30 först, det är två år sedan. Sen sa jag att jag oxå ville fylla tretti först. Ja, som sagt detta kommer vi nog skjuta på framtiden tills det är försent.... Aja jag vet ju ändå inte om jag vill eller inte...

I alla trådar jag läst här så sägs det att man "känner" när man är mogen eller att man mognar med magen.... Vad vet jag, jag har en känsla av att jag aldrig kommer känna mig mogen för detta men samtidigt så är jag lite avis på alla andra som "vågar"...

Vad säger ni, har ni nån bra diagnos på vad som rör sig i mitt huvud?


Nix! Men du låter helt normal. Lite 30-årsnojja, bara. ;)

mvh/Halvhalt
 
Sv: vill jag eller vill jag inte???

Ja det är nog kanske det... :smirk:
Skönt att skriva av sig lite iallafall!

Tack för svar.
 
Sv: vill jag eller vill jag inte???

Det är ingen självklarhet att man vill ha barn.
Det är många som aldrig känner någon barnlängtan och lever ett lyckligt liv i par eller som singel.
Dock kan jag förstå att det blir lite jobbigt, speciellt då många ser det som en själklarhet och pikar osv. Man får lätt för sig att man "borde känna" si och så.
Men som sagt. Barn är inget måste. Vill man inte så vill man inte och det är precis lika rätt/normalt som att längta efter barn.
Jag tycker du skall ta det lugnt och försöka att inte tänka på det så mycket.
 
Sv: vill jag eller vill jag inte???

Skaffa inte barn för att det anses "normalt" och tillhör livet... Stressa inte precis som en annan här sa, händer det så händer det helt enkelt och vice versa.

Själv skulle jag inte kunna leva utan barn. Men jag har en 30-årig vännina som också länge haft ett stadigt förhållande, men de har båda bestämt att de vill inte ha barn. Hon älskar sina syskonbarn och lever för dem, men det räcker. Man kan ju vara lycklig ändå och jag respekterar hennes beslut.

Men i en liten by som jag bor i så finns det de som pratar om henne för att hon valt bort barn. Hemskt tycker jag, att samhället ska ha sina åsikter kring det. Medan de aldrig pratar om singelkarlarna här i samma ålder, med dem är det mer "normalt" att de inte har barn typ.

Ta det som det kommer och vad hjärtat säger, du har ännu eventuellt 10 år på dig om du skulle ångra dig ;)
 
Sv: vill jag eller vill jag inte???

Det är ingen självklarhet att man vill ha barn.
Det är många som aldrig känner någon barnlängtan och lever ett lyckligt liv i par eller som singel.
Dock kan jag förstå att det blir lite jobbigt, speciellt då många ser det som en själklarhet och pikar osv. Man får lätt för sig att man "borde känna" si och så.
Men som sagt. Barn är inget måste. Vill man inte så vill man inte och det är precis lika rätt/normalt som att längta efter barn.
Jag tycker du skall ta det lugnt och försöka att inte tänka på det så mycket.

Ja det är ju just det... Många kompisar som fått barn de senaste åren frågar ofta "när ska ni skaffa bebis då?" Det ÄR jobbigt med alla sånna pikar titt som tätt. Ibland har jag lust att skrika att det har dom inte med att göra, utan blir det barn så blir det.

Tack för svar! :bow:
 
Sv: vill jag eller vill jag inte???

Skaffa inte barn för att det anses "normalt" och tillhör livet... Stressa inte precis som en annan här sa, händer det så händer det helt enkelt och vice versa.

Själv skulle jag inte kunna leva utan barn. Men jag har en 30-årig vännina som också länge haft ett stadigt förhållande, men de har båda bestämt att de vill inte ha barn. Hon älskar sina syskonbarn och lever för dem, men det räcker. Man kan ju vara lycklig ändå och jag respekterar hennes beslut.

Men i en liten by som jag bor i så finns det de som pratar om henne för att hon valt bort barn. Hemskt tycker jag, att samhället ska ha sina åsikter kring det. Medan de aldrig pratar om singelkarlarna här i samma ålder, med dem är det mer "normalt" att de inte har barn typ.

Ta det som det kommer och vad hjärtat säger, du har ännu eventuellt 10 år på dig om du skulle ångra dig ;)

Jo jag har väl ett par år kvar att ha ångerrätt på! :smirk:
Men då läser jag ju i vissa trådar här att är man över tretti så ökar risken för att barnet ska få typ downs eller nåt annat fel och det gör ju inte saken bättre direkt...

Jag ÄLSKAR ju barn, dom är roliga och söta men ibland är det skönt att få lämna tillbax dom när man blivit less eller när dom blir för griniga... Låter väl ganska hårt men jag brukar säga det lite på skämt ibland...

Min syster är sju år äldre och hon och hennes man har oxå valt att inte skaffa barn. När de just gift sig så frågade många våra föräldrar när det blev barnbarn och det är jobbiga pikar. Men jag tycker att min syster och hennes man har en fin tanke i sitt val. Dom säger att om dom skulle "ångra" sig så skulle dom mer än gärna adoptera. det finns många barn där ute i världen som inte har några föräldrar...

Tack för svar! :bow:
 
Sv: vill jag eller vill jag inte???

Jo jag har väl ett par år kvar att ha ångerrätt på! :smirk:
Men då läser jag ju i vissa trådar här att är man över tretti så ökar risken för att barnet ska få typ downs eller nåt annat fel och det gör ju inte saken bättre direkt...

Visst är risken större efter 35 år säger dom, men jag har 2 vänner som skaffade sitt första barn när de var 41 år. Den ena fick andra när hon var 43 år. Alla är "friska"... Du får inte känna att det är enda anledningen, saker kan hända när man är 25 år och får barn...

Min mamma älskar att vara mormor och få lämna tillbaka dem när det blir för jobbigt ;) inget fel i det...
Ta det lugnt som sagt, hoppas du finner ro och lugn i ditt hjärta och tar det när du och om du vill...
 
Sv: vill jag eller vill jag inte???

Irre-76 Tack för dina ord! Det ger mig lite frid i sinnet....

Klart att det alltid är risker att skaffa en bebbe hur gammal eller ung du än är, men som sagt ökar väl risken lite med åldern. Sen vill man ju inte heller va en gammal morsa. Jag menar hur kul är det för en tonåring att ha en morsa som är typ sexti eller sjutti?
Man vill ju "orka" leka och va med på allt som de eventuella barnen gör och kunna hjälpa dem så gott man kan....

Ja som du hör så kan jag vända och vrida på det här hur som helst... Aja blir det så blir det...
 
Sv: vill jag eller vill jag inte???

Risken att få ett friskt barn är större än att få ett barn med Downs eller andra kromsomförändringar (eller andra "fel") även om du är runt 40, dock ökar risken med åldern. Ett problem är att fertiliten också minskar med åldern.
 
Sv: vill jag eller vill jag inte???

Risken att få ett friskt barn är större än att få ett barn med Downs eller andra kromsomförändringar (eller andra "fel") även om du är runt 40, dock ökar risken med åldern. Ett problem är att fertiliten också minskar med åldern.

Jo jag läste nån stans att det biologiskt sett var "tänkt" att kvinnan skulle få barn nån gång mellan 18-24.
Sen tror jag oxå att om man oroar sig för mycket över att det ska bli nåt fel under graviditeten så blir det det oxå...

Ja jag vet inte, det är bara en massa tankar som snurrar i skallen.... :confused:
 
Sv: vill jag eller vill jag inte???

Sen tror jag oxå att om man oroar sig för mycket över att det ska bli nåt fel under graviditeten så blir det det oxå...
Skriv inte så.:crazy: Jag oroar mig massor för att det ska vara något fel på barnet. Inte fel som går att "rätta" till utan allvarligare saker.
 
Sv: vill jag eller vill jag inte???

Skriv inte så.:crazy: Jag oroar mig massor för att det ska vara något fel på barnet. Inte fel som går att "rätta" till utan allvarligare saker.

SORRY!!!! :crazy: Det va inte meningen att göra dig orolig men jag står för vad jag sagt. Sen så är det säkert inte så! Det är bara vad jag tror.... Och det finns inget dokumenterat eller att relatera till angående det. Som sagt det är bara vad jag tror i största allmänhet om livet....
 
Sv: vill jag eller vill jag inte???

Tjo ho!!! Jag vill att ni skaffar barn så Ville:love: får fler kompisar!!!!
Du kan ha både 4 benta och 2 benta barn!!!
//Mallan
 
Sv: vill jag eller vill jag inte???

Ja du, det är inte lätt med dessa karlar:angel:
Men det är grymt kul med en liten gulligan!!!:love:

Mallan
 
Sv: vill jag eller vill jag inte???

Jag är snart 30 år jag också och funderar hela tiden på om jag vill ha barn eller inte. Många av mina kompisar har fått barn och umgängeskretsen kryllar av bebisar just nu. Klart att man blir lite sugen på en bebis när man håller i en som sover så sött i ens famn, men vill man verkligen ha en 12-åring hemma??
Vill jag verkligen lägga ner all tid jag har på barn? Vill jag "mista" min frihet?

Dessutom så är hela grejen att ska jag ha barn, så ska jag nog tänka på att skaffa dem ganska så snart.

Med förra sambon var det liksom en självklarhet att vi skulle ha barn. Men med min nye är det inte alls samma självklarhet längre. Själv vet jag nog inte riktigt vad jag vill.
Klart att det är mysigt att ha en bebis hemma, men är det lika mysigt, roligt, trevligt och underbart med en 8-åring??
 
Sv: vill jag eller vill jag inte???

Tror det är så att varje ålder har sin charm och sina mindre mysiga stunder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 723
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
18 064
Senast: Enya
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 240
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 641
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp