Bukefalos 28 år!

Vill prova på, vet ngn vart?

E

EricaLundqvist

Hej jag bor i skåne och har en Angloarab... Jag skulle gjärna villja prova på dehär med galopp med henne... vart kan man hitta tävlingar för så kallat nybörjare ... och är de ngn som har några bra tipps till mej som hade tänkt prova på? :bow:
 
Sv: Vill prova på, vet ngn vart?

Vi har här i malmö på jägersro ta kontakt med allan jack han kan säkert fixa ngt! Fast i försig är det mest Ponny galopp men det borde finnas ngt har jag för mig.. Allan Jack finns att no via jägersro tror jag
 
Sv: Vill prova på, vet ngn vart?

Det är lite svårt att hitta lopp för “nybörjare”. Det händer att de har ridhäst-lopp och de är väl kanske vad man kallar ”nybörjare” kanske... Men du kan prova på under så kallade ”prova på kurser” på Strömsholm och du kan åka på ridhästträningar.

www.unggalopp.nu kan du hitta olika former av kursutbud och bra länkar. Annars så kan du som sagt kontakta Allan Jack i Malmö för info om ”ridhästträning” kolla in jägersro galopps hemsida så finns det kanske info där...
 
Sv: Vill prova på, vet ngn vart?

Prova att vänd dig till Point-to-point föreningen i Skåne. De anordnar ridhästlöpningar men oftast över häckar. Det finns säkert någon länk på www.hindersport.se eller ta kontakt med Anders Herlin.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vill prova på, vet ngn vart?

Du kan ju alltid gå med i ungjägersro.. som dom andra pratat om är det Allan Jack som håller i det tror jag.. en jag känner gick där.. vill okså börja har då ingen häst..
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
472
Senast: hamilton1
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
35
· Visningar
3 485
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: valy
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
13
· Visningar
495
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp