Bukefalos 28 år!

vinbärssnäckor

Sv: vinbärssnäckor

Ja, en hel familj är det har inte kunnat räkna ungarna men det är ett helt gäng!! Dom är helt underbara :love: . Så nu har jag ett rådjur och hennes kid + igelkottarna som giltig ursäkt att inte klippa gräset :D
 
Sv: vinbärssnäckor

Åh rådjur också! Lyxigt värre! Här ser man bara alla fåglar överallt, och en hög med utekatter med puckade ägare förstås :p
Men det är rätt bra det, för ungarna här verkar inte fatta att man inte ska sparka på igelkottar och allt annat de hittar på... :(
 
Sv: vinbärssnäckor

Fördelen med att bo på landet är ju att man bestämmer själv vem man släpper in på tomten. Här skulle ungarna bara våga komma och skrämma "mina" djur..........
(fast katter har vi också gott om, jag har själv sju stycken just nu)
 
Sv: vinbärssnäckor

Här vågar de inte göra något på djur alls om de ser mig. Det finns fördelar med att barn är rädda för en :angel: De har nämnligen fått veta vad jag går för om man gör något mot djur när de sparkat katt och kastat sten på marsvin och sprungit omkring och kört in fingrar och mat i råttburar... :devil:

Lyxigt värre, vill också ha katt! Men har allergisk pappa och vara så dum som grannarna så jag skaffar utekatt i de här trakterna tänker jag inte vara... Inte ovanligt att de blir överkörda :( Skulle nog inte ens ha innekatt här, har fått avliva en katt vi hade förut för att han började revirmarkera i våra skor - inte så konstigt iom att utekatterna började markera vår veranda. Påhoppad var det inte ovanligt att han blev heller när han var ute i löplina... :crazy:
 
Sv: vinbärssnäckor

Smälter man så smälter man ;) Fast jag har lärt mig stå emot iofs så nope, tyvärr... När jag flyttar däremot, då ska jag ha kisse! :banana: En abessinier eller Cornish rex :love: Fast som jag är så slutar det väl med att jag kärar ner mig i en huskatt eller nån ras jag absolut inte vill ha eller nåt :angel: :D
 
Sv: vinbärssnäckor

korkade jag lyckades ju få kattungar leveransklara lagom till industrisemestern och då vågar man ju inte lämna bort dom till någon man inte känner. Risken att det blir sommar katter är alldeles för stor......
 
Sv: vinbärssnäckor

Smidigt! ;)

Men seriösa lär ju funka iaf - kanske kan du leta hem redan nu men inte lämna bort förrän efter sommarn?
 
Sv: vinbärssnäckor

jo, det är det jag gör. fast dom är ju så gulliga så jag tror att dom kommer delas ut till bekantskaps kretsen!
 
Sv: vinbärssnäckor

Hmmm. Ja, som sagt kan jag inte så mkt om dem, så det var ju bra att jag fick veta vad de heter.
 

Liknande trådar

  • Artikel
AFU
Dagbok I måndags och igår har jag varit på AFU. Först träffade jag en fysioterapeut. Jag fick svara på en del frågor och sen fick jag göra...
Svar
2
· Visningar
495
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi Jag jobbar 25%, är arbetslös på 50% och långtidssjukskriven på 25%. Nu har jag haft en hel sjukdag på 100% och anmält detta till FK. Men...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Gnist
·
Fritid En riktig rookiefråga misstänker jag! Men hur torkar betong? Min konkreta fråga: Jag vill gjuta fast pinnar (markeringsflaggor utan...
Svar
10
· Visningar
1 054
Senast: warg
·
Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp