Bukefalos 28 år!

Vindsnurra mest fart

Madick

Trådstartare
Kanske finns här någon som är bra på att förklara var luften ska komma ifrån för att en vindsnurra ska få högst fart. Gärna med fakta-bevis som jag kan peka på. Diskussion med en som inte kan acceptera mina förklaringar så hårda fakta krävs. Och ja, den här diskussionen måste jag vinna :-)
 
Kanske finns här någon som är bra på att förklara var luften ska komma ifrån för att en vindsnurra ska få högst fart. Gärna med fakta-bevis som jag kan peka på. Diskussion med en som inte kan acceptera mina förklaringar så hårda fakta krävs. Och ja, den här diskussionen måste jag vinna :-)
Det finns massvis av filmer och förklaringar om du googlar. Allt från filmer till rena matematiska formler.
 

Liknande trådar

Fritid Vill dra på nån liten semester i sommar. Har i tanken att åka till Järnvägsmuseet i Gävle, så sambon kan få se det med. Men sen tar det...
Svar
2
· Visningar
191
Senast: Halcyon
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 286
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 502
Senast: Blyger
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 689
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp