Bukefalos 28 år!

BaconBob

Trådstartare
behöver hjälp med förslag på rödvin att bjuda på då jag inte dricker det själv och har därmed ingen aning om vad jag ska köpa.

Helst boxar och ska passa till hemlagad pizza med lite starkare smak.
 
Sv: Vinhjälp

Är ingen direkt vinexpert, men vet vad jag själv gillar :D

Gnarly Head Old Vine Zin (nr 6597) funkar till det mesta tycker iallfall jag
 
Sv: Vinhjälp

tycker att personalen på systemet är ganska duktiga också, är flera ggr jag och sambon typ "öh men vad passar till det här då?" och de har hjälpt till att plocka fram något som till och med jag, som annars lätt tycker att rödvin är svårdrucket, tycker är gott till maten/soffmyset.
 
Sv: Vinhjälp

El Conte tycker jag passar till det mesta. Inte så tungt.

En annan favorit som vi nyligen hittat är Cline Zinfandel. Definitivt lättdrucket.
 
Sv: Vinhjälp

Är inte heller någon vinexpert men gillar rödvin. Jag tycker att bara man hoppar över de flesta av de allra billigaste boxarna i prisklassen 150-200 kr så är de flesta vinerna helt ok. Själv gillar jag Some Zin som en favorit just nu ( tror det kostar 229). Även Big Zin tycker jag är mycket prisvärd och god ( 195 kr om jag inte minns fel). Men om de passar till just pizza vet jag inte, jag är inte så kräsen av mig ;)

Annars kan jag tipsa om denna sidan att läsa på lite om smaker och vin för att få en bra kombination :)


http://www.philipsonsoderberg.se/se/Inspiration/Vin/Het+mat/
 
Sv: Vinhjälp

Periquita Reserva (nr 2560) tycker jag är helt ok boxvin, jag har det hemma som matlagningsvin men man kan dricka det också.
 
Sv: Vinhjälp

Jag säger också Ecologica!
Väldigt all round. Annars fråga personalen i butiken. De brukar vara riktigt kunniga på att hitta rätt vin som matchar maten man ska servera :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
724
Senast: Flixon
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 173
Senast: Acto
·
Mat Fyller 40 om drygt 2 veckor och för att fira detta har jag bjudit mina vänner på bla en picknick nästa helg. 🥳 I gruppen finns bla 2...
Svar
13
· Visningar
1 504
Senast: Tilly_85
·
Relationer Våra grannar är världens snällaste. Nästan för snälla. De ställer alltid upp när vi ber om en tjänst. Det brukar kunna vara saker som...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 128
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp