Vinnartäcke

whalan

Trådstartare
Hmm...i vilka klasser vinner vinnaren ett vinnartäcke?
Jag trodde att det var på alla tävlingar oavsett nivå men tydligen så är det inte så. Är det upp till arrangören att bestämma sånt kanske?
Min häst var med i ett klubbmästerskap i höstas med sin förra ägare och då vann hon ett täcke, men sen när jag var och tittade på LB dressyr lokal så vann vinnaren inget täcke.
Eller har det blivit mindre sånt nu för tiden? Kanske är det bara större tävlingar? På Globen t.ex. kommer de ju alltid in med ett täcke där det står typ agria på eller dyl.
Jag följde med min kusin på ett antal hopptävlingar för ett par år sedan och då vann vinnaren ett täcke varje tävling, det var då i ponnyallsvenskan. Är det så fortfarande i ponnyallsvenskan?

Hmmm...lite funderingar som jag hoppas någon kan svara på...
 
Sv: Vinnartäcke

Det beror väl lite på hurpass duktiga klubbarna är på att hitta sponsorer till sina tävlingar. De lokala tävlingar jag har sett på sistone har inte haft några täcken till vinnarna. Allsvenskan brukar ju däremot inbringa "finare" hederspriser, och de som vinner finalen får mig veterligen alltid täcken + annat.
 
Sv: Vinnartäcke

Det är helt på till arrangören vad dom vill ge för hederspriser.
Det enda som e typ obligatoriskt e rosetten.
 
Sv: Vinnartäcke

helt upp till klubbarna. Rosett är ju obliatoriskt, oftast får man ju plakett, men inte alltid på lokal tävling, högre har jag inte sett i alla fall att man inte skulle få det. Premier på regional LA och uppåt är önskvärt, men det finns inga direkta bestämmelser på vad man måste ha i priser, bara att det ska täcka start- och anmälningsavgifterna.
 
Sv: Vinnartäcke

det beror helt på om arrangören har hittat bra sponsorer el ej....
 

Liknande trådar

Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 264
Senast: kryddelydd
·
Dressyr Sitter hemma med en dryg förkylning och har då tid att fundera och klura. Funderar på vår sports framtid. De senaste åren har det hänt...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 394
Senast: kryddelydd
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 364
Senast: Habina
·
T
Hoppning Var och kollade på en lokal hopptävling på hemma klubben idag, och jag måste säga att jag reagerade starkt på hur "ungarna" red.. Det...
2
Svar
34
· Visningar
2 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp