Bukefalos 28 år!

vinstrikaste?

Sv: vinstrikaste?

I Sverige är det väl Victory Tilly ,tror jag.....
I världen......:confused: :confused: Varenne kanske...
 
Sv: vinstrikaste?

Stämmer bra om vi bara pratar travare.

Vinstrikast i Sverige: Victory Tilly, strax över 36 miljoner.

Rikast i världen är Varenne, tror han sprang in över 50 miljoner mätt i svenska kronor. En helt fantastisk häst!:bow:
 
Sv: vinstrikaste?

förmodligen talar vi travare, la ju tråden under trav! ;)

synd att victory är en valack, fatta vilken efterfrågan det hade varit på honom om han fått behålla kulorna!
 
Sv: vinstrikaste?

Förtydligade bara, globalt sett är ju trav en liten sport utan de riktigt stora pengarna.;)

Jag tror inte Victory Tilly varit så bra som han är/har varit om han varit hingst. Det är kanske tur att han blev kastrerad, men det får vi aldrig veta.

Vill man använda hans blod kan man ta hans halvbror Super Tilly. Han är e. Super Bowl som visat sig vara en mycket bättre farfar än Quick Pay. Lite konstigt det där, att Quick Pay som lagt så många bra hästar inte har fått en enda son som slagit i aveln...
 
Sv: vinstrikaste?

nu vet jag inte rikigt om du var ironisk eller inte. för mig är det stora summor när en häst i ett lopp kan vinna 500,000 eller när hästen har lyckats tjäna 10 mille/år.

farsans häst (amatörtränare) sprang in nästan 300,000 och blev månadens häst på jägersro. det tycker jag är bra...
 
Sv: vinstrikaste?

Galoppen här i Sverige ger knappt någonting, och dessutom är det inte lika mkt tävlingar som i trav (inte lika många aktiva heller då). Det gäller då att ha en MYCKET bra galoppör för att vinna de största löpen, vilka i stort sett är de som ger mkt pengar....annars tror jag om man jämför, att travet ger mer.....men jag kan ha fel....:crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Victory Tilly har dött. Sveriges vinstrikaste häst blev 29 år gammal. – Det här är oerhört tuffa beslut att ta men också ett stort...
Svar
0
· Visningar
126
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En travgigant i Sverige – och i hela världen. Men nu avslutar kusken och tränaren Stig H Johansson, 78, sin karriär. – Men jag släpper...
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hej Jessica! Du förklarar att svensk hindersport inte lever upp till ATG:s syn på hästvälfärd. Detta trots att hindersporten i Sverige i...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Gunnar
·
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 392
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp