Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjusningen med att vara småbarnsförälder: man får fylla sin mobil med bilder på bebisbajs och även skicka dem till sin man vid lunchtid:laugh:

Jag har märkt att bvc inte riktigt tror på mig för helammande bebisar kan inte bli förstoppade. Så jag samlar bildbevis:sneaky:
 
Roligt att se hur olika det är med storlekar :D

Här har vi bara kört på stl 50 än så länge och ändå är de flesta kläderna ändå liiite stora. Hon är ju ändå inte direkt liten, väger ju nu 4260g. Allra bäst har två bodys från H&M i stl 50 suttit, upplever dem som de minsta jag sett. Annars sitter Newbie i stl 50 bra också, bara lite pösigt.

Och så fick hon ett nytt set från polarn & pyret i stl 44 (!!) när svärföräldrarna var här och den satt perfekt! Enda vi har i den storleken. Har massa fint i 56 som jag vill använda ju :love: är bara några byxor i stl 56 vi använt ännu.

Mössor däremot - hon ska ha något större huvud än ”normalt.” Men nästan alla vi har är för stora. Och de två som passar lyckas hon ändå få ner över ögonen eller snurra runt på nåt sätt :p
 
@Frederica Välkommen! Vill du berätta lite om hur vardagen ser ut med tvillingar? Tycker att en bebis ger händerna fulla så jag är grymt impad :)

Tack!
Än så länge flyter det på hyfsat, mannen var hemma 2 månader så då kunde vi dela på ansvaret. Nu är jag inne på andra veckan själv och hittills har jag överlevt :-D
Bävar för när de börjar krypa/gå...
Ammade första 6v men blev för jobbigt tillslut då de hade sond och skulle sondas samt flaskas plus amning.
Dagarna ser ungefär ut som så att de äter 8-9 på morgonen, försöker få dem att sova fram till lunch då de äter igen. Under tiden duschar jag och dricker kaffe/städar. Sen går vi långpromenad, kommer hem och de "tränar" i gymmet alt myser :-)
De är i regel ganska lugna och snälla under dagen och kan vara lite pipiga på kvällen men ändå helt ok. Kvällarna varierar med läggning men vi brukar allihopa somna vid midnatt då de äter sista målet och har vi tur sover de till 04-05...
Inser nu när jag skriver detta att vi är rätt välsignade än så länge. Får passa på att njuta av lugnet sålänge det varar hehe!
 
Roligt att se hur olika det är med storlekar :D

Här har vi bara kört på stl 50 än så länge och ändå är de flesta kläderna ändå liiite stora. Hon är ju ändå inte direkt liten, väger ju nu 4260g. Allra bäst har två bodys från H&M i stl 50 suttit, upplever dem som de minsta jag sett. Annars sitter Newbie i stl 50 bra också, bara lite pösigt.

Och så fick hon ett nytt set från polarn & pyret i stl 44 (!!) när svärföräldrarna var här och den satt perfekt! Enda vi har i den storleken. Har massa fint i 56 som jag vill använda ju :love: är bara några byxor i stl 56 vi använt ännu.

Mössor däremot - hon ska ha något större huvud än ”normalt.” Men nästan alla vi har är för stora. Och de två som passar lyckas hon ändå få ner över ögonen eller snurra runt på nåt sätt :p

Kläderna tycket jag oftast stämmer på längden. Att en bebis på 56cm precis har gått över till/precis börjar gå över till 62. Men mina barn har vart ganska breda båda två och jag tycker att de i "rätt" storlek känns så tighta.
 
Apropå det här med att man tror att man gör saker bäst själv.. jag har alltid varit rätt oskön när jag sover, blir ofta väldigt arg och snäsig om jag blir väckt till exempel. Kan bli tokig om någon stör mig. Nu på slutet har vi gjort så att mannen tar grodan två timmar i början av kvällen så att jag får starta natten med två timmar god sömn.

Igår så tappade han fjärrkontrollen när han höll i bebisen, varpå jag vaknar och skäller ut honom för att han tappar bebisen i golvet. Står på mig om att det är bäst att jag tar bebisen. Han säger då att nej, det var inte bebisen, jag kommer inte tappa honom. Jag grymtar då och när han sätter sig tillrätta rycker jag kudden ifrån honom. Inget av det här minns jag, jag pratade i sömnen. #osköntjej på den! :o:p:D
Vi hade en regel. Allt som sägs mellan 23-06 preskriberas nästa morgon. På så vis behöver ingen vara grinig för att någon sagt knasiga saker mitt i natten i halvvaket tillstånd. Kanske något för er :angel:

Vi hade ganska extrema nätter så det var tur vi hade regeln! Annars hade vi nog inte bott ihop fortfarande :nailbiting: :o :D

Mvh Miks
 
Vi hade en regel. Allt som sägs mellan 23-06 preskriberas nästa morgon. På så vis behöver ingen vara grinig för att någon sagt knasiga saker mitt i natten i halvvaket tillstånd. Kanske något för er :angel:

Vi hade ganska extrema nätter så det var tur vi hade regeln! Annars hade vi nog inte bott ihop fortfarande :nailbiting: :o :D

Mvh Miks

Haha, ja, jag försökte hävda att vaken-Sofie inte kunde ställas till svars för vad sovande Sofie sa men mannen ville inte riktigt köpa det.. får försöka övertyga honom igen. :p
 
Vi hade en regel. Allt som sägs mellan 23-06 preskriberas nästa morgon. På så vis behöver ingen vara grinig för att någon sagt knasiga saker mitt i natten i halvvaket tillstånd. Kanske något för er :angel:

Vi hade ganska extrema nätter så det var tur vi hade regeln! Annars hade vi nog inte bott ihop fortfarande :nailbiting: :o :D

Mvh Miks
Vi instiftade just den regeln i förra veckan, kändes nödvändigt :angel::D
 
@pollex då förstår jag varför du har ställt in dig på ett marsbarn:arghh: jag håller tummarna för att det startar spontant (och snart!) den här gången!

Sista dagen av februari idag så det lutar väldigt mycket åt att jag har rätt dessutom! Här har vi övergått från tumhållning till ihärdigt tjatande på den arma bebisen, men det verkar inte vara någon framgångsrik strategi (heller).
 
Tjusningen med att vara småbarnsförälder: man får fylla sin mobil med bilder på bebisbajs och även skicka dem till sin man vid lunchtid:laugh:

Jag har märkt att bvc inte riktigt tror på mig för helammande bebisar kan inte bli förstoppade. Så jag samlar bildbevis:sneaky:

Haha! Nästa steg är provpåsar! ;)
 
Med risk för att låta korkad - hur gör jag det? :o

Det går tyvärr inte att göra det så att du kommer med i första inlägget, men kopiera över listan i ett nytt inlägg och lägg till dig där så får nästa person som ska lägga till en bebis (vilket lär vara jag :p) utgå från din lista så att det finns en lista med allt samlat :)
 
Ang storlek på kläder används storlek 56, 62 skulle säkert passa också. Bodysarna är lite tajta på längden men byxorna är bra.

I blöjor har vi nu lämnat storlek ett och börjar med tvåor :up:

Haft första natten där han vaknat själv och meddelat att han velat äta. Skönt att han börjat säga till. Han flåsar/grymtar och sprattlar :rofl:
 
Tack!
Än så länge flyter det på hyfsat, mannen var hemma 2 månader så då kunde vi dela på ansvaret. Nu är jag inne på andra veckan själv och hittills har jag överlevt :-D
Bävar för när de börjar krypa/gå...
Ammade första 6v men blev för jobbigt tillslut då de hade sond och skulle sondas samt flaskas plus amning.
Dagarna ser ungefär ut som så att de äter 8-9 på morgonen, försöker få dem att sova fram till lunch då de äter igen. Under tiden duschar jag och dricker kaffe/städar. Sen går vi långpromenad, kommer hem och de "tränar" i gymmet alt myser :-)
De är i regel ganska lugna och snälla under dagen och kan vara lite pipiga på kvällen men ändå helt ok. Kvällarna varierar med läggning men vi brukar allihopa somna vid midnatt då de äter sista målet och har vi tur sover de till 04-05...
Inser nu när jag skriver detta att vi är rätt välsignade än så länge. Får passa på att njuta av lugnet sålänge det varar hehe!

Det låter som ni har bra rutiner :)
 
Jag förväntade mig en större bebis så hade mest köpt storlek 56. Allt var för stort när hon föddes men det fick funka ändå. Nu när hon är tre veckor (54 cm och 4270 gram i måndags) så sitter 56 bra.
 
Känns som jag inte hänger med här längre.
Har inte alls ägnat mig åt Internet så mycket

Vill slå ett slag för bebiskläder på Lidl och Lager 157.
Lager157 har overall som är super.
Älskar den modellen. Just nu säljer de den för 150 kr. Tänkte köra dit idag och köpa en storlek större så hon snart lämnar strl 60, men här är det 11 minus med hårda vindar och total snökaos (Skåne/flyinge)
 
Känns som jag inte hänger med här längre.
Har inte alls ägnat mig åt Internet så mycket

Vill slå ett slag för bebiskläder på Lidl och Lager 157.
Lager157 har overall som är super.
Älskar den modellen. Just nu säljer de den för 150 kr. Tänkte köra dit idag och köpa en storlek större så hon snart lämnar strl 60, men här är det 11 minus med hårda vindar och total snökaos (Skåne/flyinge)

Jag älskar oxå lager 157 :love:
Vi använder deras onepiece massor, både till havanna och nu. Åh, har inte kollat deras overall, det kanske är dags. Vi har ingen overall här alls utan har kört på filt och nedbäddat. samt en babywrap i babyskyddet
 
Känns som jag inte hänger med här längre.
Har inte alls ägnat mig åt Internet så mycket

Vill slå ett slag för bebiskläder på Lidl och Lager 157.
Lager157 har overall som är super.
Älskar den modellen. Just nu säljer de den för 150 kr. Tänkte köra dit idag och köpa en storlek större så hon snart lämnar strl 60, men här är det 11 minus med hårda vindar och total snökaos (Skåne/flyinge)
Bra tips med lager 157! Ska åka dit när tillfälle ges och kika :)

Kallt här i Östergötland också, -15 imorse, tyckte synd om sambon imorse när han cyklade till tåget :cool:
 
Jag älskar oxå lager 157 :love:
Vi använder deras onepiece massor, både till havanna och nu. Åh, har inte kollat deras overall, det kanske är dags. Vi har ingen overall här alls utan har kört på filt och nedbäddat. samt en babywrap i babyskyddet
Ja onepice från 157 är också toppen. Vettiga priser dessutom.
Här en babywrap men hon lyckas alltid sprattla upp den. Så overall funkar bäst både i vagnen och babyskyddet.
 
Bra tips med lager 157! Ska åka dit när tillfälle ges och kika :)

Kallt här i Östergötland också, -15 imorse, tyckte synd om sambon imorse när han cyklade till tåget :cool:
Fy stackars sambo.
Endast hunden vill ut i detta hushållet. Han får roa sig själv i trädgården idag.

Jag och lilltösen håller oss uppe i sovrummet och kör filmmys i sängen för hela slanten idag.
Är väldigt glad över att vi hann byta vår värmepanna för 2 veckor sen innan denna kylan kom. Den gamla höll på att haverera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 451
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 577
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 646
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp