Vinterföräldrar -17/18 del 3

@pollex

  • 2 ägg
  • 2 dl socker/annan sötning
  • 50 g smör
  • 1 dl mjölk
  • 180 g (ca 3 dl) Finax Glutenfri Mjölmix (jag använder den blå eller den röda)
  • 2 tsk bakpulver
  • finrivet skal av en 0,5 citron
  • eller lite vaniljspulver
 
Jag fick nyss mejl av min chef..
Jag har jobbat i kommunen sedan Maj 2016, om 1 månad har jag "turen" att få min 6:e nya chef... Jag har på eget bevåg bytt jobb 1 gång (maj 2017) och efter maj 2017 har jag haft 3 olika chefer redan...

Alltså hallå!!!!
 
Nu åkte pappa och Havanna iväg på den 2:a dagen med inskolning på förskola. Jag och Ronja kollar Greys anathomy och laddar för att bege oss till stan för läkarbesök på bvc.
 
Inatt var det våran tur med ont i magen :( Så orolig liten Kotte som spänt sig och kämpat för att få ut både gaser o bajs. La en laddning vid typ 1 men sen vaknade han vid 5 igen och hade ont. Testade pysventil och nu verkar han peppar peppar ta i trä nöjd igen :)
Skönt att pysventilen funkade!

Vi har haft både bra och dålig natt här. Samma visa som igår, efter amning och nattflaskan blir han klarvaken och gnällig/skrikig och vill inte somna om. Sambon försökte i nästan 2 timmar men sen var han helt uppgiven så jag tog över. Han somnade tillslut efter vaggande i kolsvart rum, invirad i varm filt.

Vi matar flaska långsamt, är supernoga med rapar, och han har nästan inga gasbesvär på dagarna längre, men natt och morgon är jobbigt för honom. Funderar på att testa att skippa flaska på natten och bara amma. Han lär äta oftare men kanske får vi lugnare nätter totalt sett.

Javisst ja, på plussidan så sov kotte iaf jättebra i övrigt och gick tom. söva om när han vaknade kl6, för första gången! :)
 
Idag ska vi på föräldragrupp på BVC :) ingen aning om vad man gör på en sån, men ska bli spännande. Känner ju inte direkt någon här utanför stan dit vi flyttade i höstas och ingen med jämnåriga barn, så ska bli kul att träffa lite folk!
 
Det här med napp. Hon ska ha napp men bli pissesur så fort hon tappar den (så fort hon somnat).
Hur gör ni? Då jag inte ammar hade jag gärna sett att hon faktiskt tog napp och hon vill ha den, men har inte kommit på hur man håller kvar den än. Vi har testat mam 0-2 mån samt mam 0-6 mån, philips avent och esskas nappar. De hon tar bäst är mam 0-2mån.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 546
Senast: cewe
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 581
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 389
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 170
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp