Bukefalos 28 år!

Vinterkräksjukan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Welsh

Trådstartare
jaha nu har den hittat hem till oss. Stackars Tobias har fått den. Inte så kul heller med tanke på att Theo är nyopererad och har sår på magen. Hur får man egentligeni en 2½ åring blåbärssoppa??? Andra tips att äta??? Välling går bara rakt igenom alt vänder i magen och kommer upp igen. Suck, kan ingen utrota magsjukan :(
 
Sv: Vinterkräksjukan

Stackare! Ja det är vidrigt!!!! :(
Mat som brukar stanna kvar:
*Kokt avsvalnat vatten med dextropur
*Vitt rostat bröd utan eller med kalvsylta
*Rivet äpple
*Kalvfrikadeller i barnmatsburk
Ifall han inte gillar blåbärssoppan så kanke han kan äta blåbärspuré på barnmatsburk med sked?
Hur går det med bebisen? Har bebisen också fått kräksjukan?
 
Sv: Vinterkräksjukan

Köp vätskeersättning på apoteket och blanda med äpplejuice. Tänk på att ge vätskan i små doser, gärna med tesked, annars är risken stor att det kommer upp igen. Undvik glass och mjölkprodukter tills kräksjukan har gått över.

Kokt fisk och ris är bra att börja äta. Dessa tips fick jag från akuten, där vi var ett år med ett barn som kräktes i över en vecka....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 175
Senast: tuaphua
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 491
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 082
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp