Bukefalos 28 år!

Vinterpaddock

Whoever

Trådstartare
Ni med egen rid-paddock. Hur sköter ni den på vintern för att den ska vara fullt ridbar även då?
 
Sv: Vinterpaddock

Det gör vi inte hehe går den att rida på så gör det går det inte får man hitta på annat helt enkelt:)
 
Sv: Vinterpaddock

Går väl inte göra mer än att vänta på bättre väder eller rida när det inte är för packad snö. går ju inte att slänga på salt precis :P
 
Sv: Vinterpaddock

De paddockar jag tränat i vintertid har dom plogat och lagt på mycket salt.
Kan bli ganska bra!
 
Sv: Vinterpaddock

Om man plogar den och låter det frysa på och sen kommer det lite ny snö ovanpå brukar den funka helt okej! Under förutsättning att man har en broddad häst då! :smirk:

Kanske inte för banhoppning, men absolut för ett lättare dressyrpass eller galoppbommar eller liknande!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker att jag ser annonser om promenad hästar. Men vad är det egentligen? En häst som man går med för hand, går att skritta runt på...
Svar
9
· Visningar
741
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 162
Senast: Oknytt
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Lutten
·
Anläggning Det är ingen här som rider längre, så min paddock används inte alls och det växer en hel del gräs och ogräs där. Jag funderar på om jag...
Svar
3
· Visningar
942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp