Vintervatten

mariahelena

Trådstartare
Hej!

Läste att någon använde DOPPVÄRMARE till hästarnas vattentunna ute för att förhindra att vattnet fryser. Är det någon som vet var man kan få tag i en sådan? Har bara hittat eluppvärmda tunnor men de är dyra och det fryser inte så ofta här så skulle vilja ha en enklare lösning! Tack
 
Tror det möjligtvis kan vara en för trädgårdsdamm de kanske använder? De är väl större än de till akvarium. Gissar på att du kan hitta det i trädgårdsbutiker eller beställa på internet.
 

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 081
Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 422
Senast: Efwa
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
462
Senast: tessan.g
·
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 109
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp