Bukefalos 28 år!

vintervila..?

quse

Trådstartare
Kan ni hjälpa mig med uttrycket vintervila. Ställer man av hästen helt eller joggas den lätt under den tiden? Det är lite svåra vägförhållanden i Småland för tillfället, isgata.. och det går inte att träna som vanligt. Hur gör ni då? Tilläggas kan att vi åker till travbanan 2 ggr i månaden och kör snabbjobb, hästen är inte kvalad eller tävlas (dock hög tid, men han tror att han är en galoppör :confused: )
 
Sv: vintervila..?

Våra när de har fått vila har de fått gått i hage två till tre veckor och sen satts igång med ganska tunga konditions pass om andledningen har varit att de inte har prestrerat som de borde, eller om de bara har behövt en vila så har de satts ingån med motion någon vecka och sen snabbjobb igen som vanligt.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 581
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 436
Senast: Habina
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 965
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 119
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp