Bukefalos 28 år!

Virusabort

Sv: Virusabort

Har hört många säga att det e onödigt men ska göra detta med mitt sto. Undrade bara hur ni gjorde med era ja tycker att de e väldigt bra att det går att vaccinera mot det!
 
Sv: Virusabort

Jag känner väl att har man sina ston helt isolerade så kan man kanske avstå. Men hos mig finns det tävlingshästar på samma ställe som fölstona, så valet är enkelt.
 
Sv: Virusabort

jag vaccinerar inte. Eftersom jag inte har någon traffik i mitt stall.. Får se ifall jag tänker om nu när jag har en ettåring som ska in till banan då och då.. Fast de står i olika stall och olika hagar. Samtidigt så är det ett väldans besvär varje gång stoet ska ha spruta. Hon är livrädd för sånt.
 
Sv: Virusabort

vi har inte gjort det innan, men nu när mitt sto sta börja tävla och fara runt måste vi nog. Hon får gå med märrarna.
(bara för att min syrra måste ha en 3års-hingst bland de andra tävlingshästarna:mad:;))
 
Sv: Virusabort

Nej, faktiskt inte.
Den lösdrift vi har som stona går på är så gott som isolerad från andra hästar.
Nya hästar släpps inte ihop med dom efter betet.
Skulle nån hästaägare vilja ha sitt sto vaccinerat så ordnar jag givetvis det, men hittills har inga såna önskemål framkommit.
 
Sv: Virusabort

kl.

rent allmänt nu, är det nån annan som reagerar på namnet: virusabort?

Abortvirus, kallas viruset här nere, är det annorlunda i andra delar av landet?
(ochlobysalice: jag antar att du inte vill GE dtt sto abortviruset?! ;):D
"När ger man virusaborten ? "

:rofl:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Fall av virusabort, EHV-1, är konstaterat i Småland.
Svar
0
· Visningar
377
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag försöker googla men hittar inte svar på frågan... Efter att hästen fått sin årsvaccination, hur lång tid behöver det gå innan man...
Svar
4
· Visningar
614
Senast: Sirap
·
  • Artikel
Hästnyheter Den senaste veckan har fall av virusabort, EHV-1, och kvarka rapporterats från flera län, och det finns även flera misstänkta fall av...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Gunnar
·
Småbarn Vi funderar på att låta vaccinera vår 3,5-årig mot vattkoppor. Jag tänkte göra det redan i våras, men såg sedan att FHM skulle utredde...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 503

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp