Bukefalos 28 år!

Visdomstand

Jamtland

Trådstartare
Hur länge efter att ha dragit ut en visdomstand hade ni ont? För mig är det en vecka idag och jag har fortfarande så ont i överkäken (där tanden satt och runtomkring) att jag inte fungerar riktigt...
 
Jag hade bara ont första dagen, kanske två. Jag var öm vid beröring (mat, tandborste m m) en-två veckor. Har tagit bort båda visdomständerna i underkäken, en i taget.

Jag skulle ringa tandläkaren och be om en koll. Så du inte fått en infektion eller att något sitter kvar och irriterar. Sån smärta som du beskriver har jag bara haft när en lagning lossnade och den tanden sprack.
 
Vid utdragning 1-2 dagar och sedan lite molande några dagar. Inget farligt.
Vid operation med stygn 1-2 veckor med ena men bara 3-5 dagar med den andra. Glad att jag är av med alla fyra.
Skulle ringa tandläkaren, kan vara dry socket, något som fastnat, infektion eller annat.
 
Jag har dragit ut 3st, 2st slutade göra ont efter ca 2 dagar. Den 3dje gjorde ont över en vecka, jag hade problem att öppna munnen osv , tillslut fick jag nog , försökte bända upp min egen mun, insåg då varför jag hade så ont..dom hade råkat sätta 2 av stygnen i huden där det rör sig när man öppnar/stänger käken. tog ytterligare några dagar innan jag fick hjälp, sedan slutade området ömma efter 1-2 dagar.
 
Har dragit ut 3 stycken, två nere och en uppe. Båda två nere tog 2 veckor av dubbel dos smärtstillande, dessutom fick jag dry socket på den ena och fick komma tillbaka och spola ur hålet och trycka i antiseptisk pasta. Den i överkäken slutade göra ont till dagen efter i princip. Tog ett par alvedon när bedövningen släppte men sen behövdes det inte mer.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 728
Kropp & Själ Jag har haft en arbetsterapeut på plats för att hjälpa mig med min hjärntrötthet och hur jag ska hantera mitt arbete på den nivå jag...
Svar
18
· Visningar
918
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
659
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
759
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp