Bukefalos 28 år!

Vissa tänker inte långt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Blueeyes

Trådstartare
Kommer ni ihåg Barn föder Barn tråden jag skapade?
Mamman var så himmlans upprörd över att hennes 14 åriga dotter skulle ha barn i augusti och barnets far är en 20 årig knarkare.
Nu är hon själv med barn IGEN. Hon är 41, har redan 7 barn med 3 olika pappor, detta blir den 4:e pappan.
Hon ska föda i Juli, vad är man då för förebild för sin dotter?

Min förra fråd Barn föder Barn
 
Senast ändrad:
Sv: Vissa tänker inte långt...

Tja, vad ska man säga...Detta är väl en familj som skulle ha behövt massor av insatser från ex. soc för länge sedan, eller? För mig låter det som om "mormor" skulle ha behövt stöttning i sin föräldraroll!
 
Sv: Vissa tänker inte långt...

Vad hjälper det att bli arg?

Det är inget ovanligt att barn tar efter sina föräldrars beteendemönster. Hur gammal var "mormor" när hon fick sitt första barn? Det skulle inte förvåna mig om de män hon har barn med har haft missbruk eller andra sociala problem heller. Sådant beteende går ibland "i arv".
 
Sv: Vissa tänker inte långt...

Nu förstår jag ju inte vad mammans barnaskaffande med flera olika karlar har med dotterns tidiga barnaskaffande och då med en 20 årig narkoman att göra.
Skulle det vara så skulle både min make och hans syskon skaffat barn tidiga samt mina mostrar och morbröder men så är det inte.
Min mamma fick barn vid 18 års ålder då hon blev med barn på en fest första gången hon hade sex. Otur kanske men det var så jag blev till så jag klagar inte :D
17 år kan man dock inte kalla för tidig sexdebut och barn var ju inte meningen att det skulle bli. Däremot är jag bevis för att man visst kan bli med barn första gången man har sex :angel:
Mina andra monstrar var över 20 när dom fick sitt första och då har jag en moster och en morbror som inte har barn alls och aldrig kommer att skaffa.
På min mans sida finns det ett barnbarn och det är vårat barn. Ingen annan av hennes 3 andra barn trots 3 olika pappor ;) har barn än så länge.
Mamma fick sitt sista vid 42 års ålder och då det 6:e barnet.
Så hur många barn med hur många karlar spelar inte så stor roll i barnaskapandet hos en 14 åring, däremot kan det spela stor roll om 14 åringen inte känner sig älskad eller speciell. Dom förväntar sig att deras barn skall fylla upp det tomrummet. Detta kan inträffa hos barn i mindre kärnfamiljer också.
Vissa fyller upp tomrummet med mat, andra med att handla saker osv. Fel sätt, ja visst men människan strävar automatiskt efter vad som gör att dom mår bra och får dom inte rätta verktygen för att klara detta så testar dom själv vad som kan vara rätt. I detta fall är det en baby.
 
Sv: Vissa tänker inte långt...

Min mormor fick 13 barn å det sista(min mamma) när hon var 46år!!Å det var ingen sladdis heller.
Men henne kommer inte jag brås på ;) Hellre för "gammal" än för ung :smirk:
 
Sv: Vissa tänker inte långt...

Nu förstår man ju direkt varför dottern väntar barn så ung med en flera år äldre knarkare... :crazy:
Jag känner igen det hela från en tjej som gick i samma klass som mig i skolan. Det sociala arvet.
 
Sv: Vissa tänker inte långt...

De hjälper väl inte mot henne, men JAG gör inget åt saken, står henne inte så nära. men är man vuxen ska man kunna ta ansvar så jag blir arg, faktiskt.

Mormorn blev mamma tidigt ja :smirk:
 
Sv: Vissa tänker inte långt...

Det finns massor som är "vuxna" men som inte kan ta ansvar för sitt eget liv, därför klarar de inte heller att ta ansvar för sina barn.

Hoppas iaf att det blir bra för det unga tjejen i slutänden...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 457
Senast: Blyger
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 180
Senast: mars
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 307
Senast: Cocos
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 773
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp