Bukefalos 28 år!

Visst vill vi ha nya regler?

Nebraska

Trådstartare
För grova överköringar som har avgörande betydelse för loppets utgång?Det ska vara diskning tycker i alla fall jag.
I helgen blev det ju aktuellt igen. Några tusenlappar i böter och ett par extra semsterdagar i januari(ok,avstägning då :angel: ) är ju löjligt billigt för en Guldseger.
 
Sv: Visst vill vi ha nya regler?

mm, de håller jag med om.. man kan ju ta elitloppet t ex, om jaggen hade blivit diskad i försöket (efter trängningen mot victory tilly) så hade vi sluppit iaf halva dopinghistorien :angel:
 
Sv: Visst vill vi ha nya regler?

Man skulle kunna flytta ner ekipagen ett eller ett par hack i prislistan precis som man kan göra i andra länder. Då skulle det vara enklare att komma till fällande dom, då det inte blir "allt eller inget" över situationen.
Dessutom så borde bötesbeloppen tillfalla den förfördelade hästens ägare och inte tränarnas pensionsfond...
 
Sv: Visst vill vi ha nya regler?

Jag håller med! En av våra hästar hade inte tävlat på ett år när han startade i december. Han hade spår 15 och hade tillägg 20. Hade itne så mkt förhoppningar. Men på nått sätt lyckades kusken få hästen till tredje utvändigt! Såg skitfin ut och så varvet kvar så klev hästarna framför och bakom ut i tredje spår och då försökte en häst i innerspår gå ut!?! och körde rätt på vår häst så han galopperade bort sig. Kusken fick 900 kr böter för snäv körning och en 5te plats med 2800 i prispengar och vi fick åka hem. Han hade varit med därframme om han inte blivit påkörd, såg så fin ut.

Jag tycker att kuskar som orsakar att ett annat ekipage blir diskat så ska de betala skadestånd till ägaren i form av minst fjärdepriset i loppet. Punkt!
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 468
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 081
Senast: Magiana
·
Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
14 374
Senast: LenaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 151
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp