Vita ridbyxor med fläckar eller inga alls?

M

Mereng

Ska tävla i veckan och kan inte bestämma mig för om jag ska ha mina vita ridbyxor, som har några ljusbruna fläckar på vänster lår och lite smått överallt, eller om jag ska ha mina vanliga. Det är klubbtävling så egentligen spelar det ingen roll, men vad skulle du gjort?

Kan fixa fram bild.
 
Sv: Vita ridbyxor med fläckar eller inga alls?

Om det är jätte mycket fläckar på de vita paret skulle jag ha tagit ett rent par bara och struntat i de vita, om inte så spelar det väl ingen större roll, huvudsaken är ju ritten i sig.
 
Sv: Vita ridbyxor med fläckar eller inga alls?

Ta dom vanliga och gör en fin ritt ist. Då det är en liten tävling så splar det ju (nästan) ingen roll hur man ser ut :)
 
Sv: Vita ridbyxor med fläckar eller inga alls?

Eftersom det är klubbtävling skulle jag ha tagit de vanliga ridbyxorna.
 
Sv: Vita ridbyxor med fläckar eller inga alls?

Vill du gärna ha de vita så tvätta dem. annars tycker jag du ska ha vanliga
 
Sv: Vita ridbyxor med fläckar eller inga alls?

Provat fläckborttagningsmedel på fläckarna?
Efter varje tävling så äre att typ dränka brallorna i det och sen tvätta direkt innan smutsen verligen fastnat..
Jag har en liten svag fläck på mina vita ridbyxor.. som jag haft i två år :)
 
Sv: Vita ridbyxor med fläckar eller inga alls?

Det är fläckar som inte går bort i tvätten. Men jag ska försöka skrubba bort så mycket som möjligt. Räknar med att ha de ändå :)

Tack för svaren iaf!
 
Sv: Vita ridbyxor med fläckar eller inga alls?

Mamma brukar lägga mina vita ridbyxor i klorin ett par timmar o sen tvätta dom. Då blir dom KRIT-VITA! :D
Kanske ngt att prova?
 
Sv: Vita ridbyxor med fläckar eller inga alls?

Det är väl inte krav på vita ridbyxor? Isåfall hade jag tagit de rena vanliga... annars prova med galltvål, det har fått bort många dumma fläckar för mig:)
 
Sv: Vita ridbyxor med fläckar eller inga alls?

Min systers kille spillde motorolja på syrrans vita jeans, han la dom i klorid (vet ej hur länge) men det var inte så mycket kvar av byxorna när dom togs upp......:o
Han fick köpa nya!!:rofl:
 
Sv: Vita ridbyxor med fläckar eller inga alls?

Vanish eller liknande fläckborttagningsspray rukar jag använda på mina, fungerar faktist riktigt bra. Sprayar på fläckarna (MYCKET!), låter det dra ett tag, tror det står rekommenderad tid på flaskan. Sedan in i tvättmaskinen bara, eventuellt med lite fläckborttagningspulver i tvättmedlet. De går från lortgråbruna till kritvita varje gång :)
Värt att prova kanske om du vill ha de vita.
 
Sv: Vita ridbyxor med fläckar eller inga alls?

Brukar tvätta vita ridbyxor i Remol,tycker att det är det enda som hjälper.
Enkelt att bara pytsa i en matsked i maskinen och köra vittvätt programmet.Varning för lukt bara!
 
Sv: Vita ridbyxor med fläckar eller inga alls?

jag gillar din frågeställning:laugh::laugh:

Vita ridbyxor med fläckar eller inga alls?

Jag tror att du får skavsår om du rider utan brallor, bättre med fläckiga vita:angel::angel:

men förmodligen skulle du göra succe tvärtom
:banana::bump::banana::bump:
 
Sv: Vita ridbyxor med fläckar eller inga alls?

De tål tyvärr inte klorin, har en grön rand i linningen innanför, så de skulle formodligen bli ljusgröna :D
 
Sv: Vita ridbyxor med fläckar eller inga alls?

:rofl: :rofl: :rofl:



Tack för alla tips ni andra!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 322
Senast: MML
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 298
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 552
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp