Bukefalos 28 år!

Vitt band?

arabia

Trådstartare
Brukar kika på dagens lunch dubbel eller vad det heter som visas på tv4 varje vardag. Har sett att en del hästar har ljust eller vitt band i manen o det betyder ju givetvis någonting men vad? Någon som vet o kan förklara detta för en icke travinsatt fd travhästägare.
 
Sv: Vitt band?

Brukar kika på dagens lunch dubbel eller vad det heter som visas på tv4 varje vardag. Har sett att en del hästar har ljust eller vitt band i manen o det betyder ju givetvis någonting men vad? Någon som vet o kan förklara detta för en icke travinsatt fd travhästägare.


Det betyder inget. Utan är bara skötaren som har gjort hästen extra fin. Färgerna man använder på banden brukar vara samma som på övrig utrustning.
 
Sv: Vitt band?

Ok trodde att det stog för nått särskillt. Hästar som sparkas sätter man ju röd rosett i svansen på så jag trodde detta betydde nått oxå
 
Sv: Vitt band?

Man kan säga att det betyder att skötaren tycker att hon har en stjärna!:idea:
 
Sv: Vitt band?

Man kan säga att det betyder att skötaren tycker att hon har en stjärna!:idea:

aaaw... hittade en hel rulle med vitt platsband hemma som jag ska ta till stallet. så imorgon kanske några startar med vit fläta om jag hittar vars jag la rullen ...har inte haft fläta i manen på nån passhäst sen 04. ska börja fläta dom med plastfläta igen det är ju så fint :love: men inte på min egen, blir lite too much.:angel:

förut flätade jag ju i stallfärgerna men nu tänker jag inte lägga ner ork och penagr på att leta reda på dessa stllf'ärger så vitt får duga...ananr sär det snyggt med fler färger än vitt bara.
 
Sv: Vitt band?

Har sett att en del hästar har ljust eller vitt band i manen o det betyder ju givetvis någonting men vad? Någon som vet o kan förklara detta för en icke travinsatt fd travhästägare.
Det är signalen till spelarna att "Spela på hästen"
 
Sv: Vitt band?

Har du inte haft plastband på hästen innan så kan kusken få en otrevlig upplevelse.
jag hade det på en häst som vart rädd för prasslet från bandet,och han sprang väll 05/500 m i provstarten . Jag fick ta bort bandet innan start.
 
Sv: Vitt band?

du det kommer nog gå bra det är ju inte direkt en sopsäck jag ska sätta dit. föresten så prasslar inte plastbanden, iallafall inga som jag nånsin haft. och jag har aldrig varit med om att någon häst varit rädd för det. du gjorde väl kanske nåt fel
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vitt band?

Det var riktigt länge sen jag gjorde en sån, "segerfläta" brukade vi kalla den hemma! ;)
Kanske ska testa göra en nån dag... :)
 
Sv: Vitt band?

Ha Ha Ha.... Min sambo avskyr dessa flätor... Han menar oxå på att hästen "kan" bli störd/ rädd för dem.. Men jag flätar med tygband, å de prasslar inget, men de fladdrar :crazy:
Då tar han bara å klipper dem kortare :devil:
Så... nu startar inte våra storhästar med band. Men ponnysarna... de får ha desto mera :rofl:
 
Sv: Vitt band?

Har du inte haft plastband på hästen innan så kan kusken få en otrevlig upplevelse.
jag hade det på en häst som vart rädd för prasslet från bandet,och han sprang väll 05/500 m i provstarten . Jag fick ta bort bandet innan start.

och han sprang och blängde snett bakåt hela vägen eller?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 007
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 493
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 350
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp