Bukefalos 28 år!

Vitt snor...Snälla nån som vet?

Magica

Trådstartare
Jätte tacksam för svar! Idag var jag ute och gick med pållan på åkern och tänkte longera. Skrittade fram henne först 10-15 minuter och hon var pigg och frammåt. Satte henne sen i trav på en volt och hon började då frusta och ha sig men var ändå väldigt pigg och gick med stormsteg frammåt (som vanligt) men sen efter några varv og jag ner henne i skritt och såg då att snoret var vitt och relativt tjockt. :confused: vad är detta?
Hon äter med god aptit. dricker ca 60 liter vatten/dygn, ute hela dagarna, pigg och arbetsglad när vi jobbar. Blire lite orolig...hon har ingen feber. Fick dock det av nån anledning för ca 2 veckor sedan men den förvann samma dag lika fort som den kom... :crazy:

Nån som vet? Hade nu tänkt låta henne vila några dagar och sen skritta några dagar och sen börja med lite trav osv. och se vad som händer.
:(
 
En liten förkylning skulle jag förmoda. Eftersom hon inte har någon feber så skulle inte jag bekymra mig. Håll utkik på snoret och titta på hennes allmäntillstånd. Ta tempen före en ridtur och låt hästen vila om hon har feber eller blir hostig.
Hälsning Maja
 
Mjölkvitt kan vara ett tecken på en allergisk reaktion, grått mot gulaktig är ofta en virusrelaterad snuva samt gul/grön baktriell.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 007
Senast: Freazer
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 604
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 354
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp