VM i distansritt -90 på SVTplay

Sv: VM i distansritt -90 på SVTplay

Nått jag tänkte på var utrustningen. Då red de flesta i "vanliga hjälmar" eller jockeyhjälmar med färg på huvan. Några hade nån form av nylonträns med färg annars var det läder.
Härligt att distans har utvecklats så mycket som det har.
// Linda
 
Sv: VM i distansritt -90 på SVTplay

Och minsann var inte John och Wendy där och höll på med Prince Aussie och även Gun Carlsson siktade jag vid sin blivande häst!
20 år.....Undras om Sverige någonsin kommer ha ett VM igen?
 
Sv: VM i distansritt -90 på SVTplay

Men FYFAN va coolt! De rider ju runt i mina hemtrakter för h-vete! :o Helt sjukt ju! :O JAG VILL OXÅÅÅ! *Känner mig som en ouppfostrad 4-årig unge som gallskriker på ica för att han vill ha godis!* :rofl: Fan va synd att jag inte var född by then så man kunde ha fått uppleva en sån historisk händelse, eller jag menar, det är inte ofta man har distans-vm runt husknuten. :)
 
Senast ändrad:
Sv: VM i distansritt -90 på SVTplay

KL

Vad roligt att se! Någon som månne har namn till alla nummer på ryttarna :p
 
Sv: VM i distansritt -90 på SVTplay

Fantastiskt roligt att se! Jag är imponerad över den uteslutna ryttaren som påpekade att han inte var besviken på veterinärernas beslut, det är sportsmanship! :bow:
 
Sv: VM i distansritt -90 på SVTplay

Tom var ju här igen och red Prince Aussie på en tävling här i Sverige efter att han gav hästen till Gun efter VM:et.
Gun hade stora framgångar på Princen under många år sen!
 
Sv: VM i distansritt -90 på SVTplay

Svensk distansritts finaste vandringspris -Prince Aussies Minne- står än så länge hos oss sedan Kristalls SM-guld i Växjö 2009 och väntar på att överlämnas till segraren/bästa svenska ekipage på 160 km/SM vid A)-ritten i Kristinehamn.
 

Liknande trådar

Relationer En person som var mig nära i barndomen fyller snart 90 år. Vi har inte haft någon kontakt på många år men när jag träffade hen innan jul...
2
Svar
22
· Visningar
2 180
Senast: cirkus
·
Hemmet Jag tillhör kategorin som tycker det är trevligt att "renovera" huset efter dess tidsepok, tycker det lätt känns lite konstgjort när man...
Svar
14
· Visningar
1 805
Senast: MalinJ
·
Gnägg En liten spinoff på "Lär dig rida"-tråden, där jag tänkte vi kunde samla lite äldre (säg 1990-talet och bakåt) videoklipp som har med...
2
Svar
21
· Visningar
3 635
Senast: WildHorse
·
Ridning Hej allihop! Jag vill bara rekommendera er alla med ridtravare att prova på distansritt! Det är en helt fantastisk tävlingsform som...
Svar
0
· Visningar
1 001
Senast: Josei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp