Bukefalos 28 år!

Voltige! :D

Sv: Voltige! :D

Det var nog mellanklass då, det är nästan exakt som den internationella juniorklassen. ;)
Vilken ridskola var det?
 
Sv: Voltige! :D

Det var nog mellanklass då, det är nästan exakt som den internationella juniorklassen. ;)
Vilken ridskola var det?

Just det! Det var mellanklassen det ja... :angel:
Malmö ridklubb tvlade vi för, på häst Garbo

Jordgubben :bump:
 
Sv: Voltige! :D

haha veronisen tillhör Lundegård Voltige, som numera heter Pegasus ;) och nej, hemsida finns inte än, men är på gång. SM till helgen :bump::banana:
 
Sv: Voltige! :D

Jaha, så det är Lundegård som har bytt namn? Får man fråga varför (om du vet)? Jag tänker mest på den tyska klubben Pegasus Mühlacker (sp?) när jag hörde det, känns lite "nja" om jag ska vara ärlig... :o

Ska du till SM? Tävla själv eller nåt annat?
 
Sv: Voltige! :D

Nice! Vem mer än Paulina ska tävla från er, såg att det var två stycken ind från Hallsta anmälda...

Triton + alla utom mig o en tjej till åker också ner på torsdagen, jag ska ta mig ner på fre kvällen på nåt sätt istället, fick inte ledigt från jobbet, så störigt! :mad:
 
Sv: Voltige! :D

Eftersom vi inte längre befinner oss på Lundegård sökte vi ett namn utan anknytning till plats så att säga. Pegasus kom upp och vi hade bestämt oss för det, sen kom vi på att den tyska klubben fanns, och försökte hitta ngt annat, vilket vi hade svårt att göra, det fanns inget vi trivdes med riktigt, de namn vi kom på hade anknytning till annat osv.
Och ärligt, så sa vi att det får vara så ändå, folk får tycka vad de vill. Pegasus Voltigetrupp är namnet. That´s it. Världen får tycka vad de vill.
Och ja, vårat lag 1 ska tävla SM och även CVI:n. Vi har en individuell junior. Och ytterligare en häst som ska gå individuellt.
 
Sv: Voltige! :D

Jag tränar och longerar Hallstas voltigegäng. Kommer ner med två individuella i nationella klassen. Dels Paulina som Telenna nämner men även en tjej som heter Carro.

Kul att det kommer igång "nya" lag. Det behövs. (Vet att klubben funnits ett tag och visste även om detta med namnbytet men inte vad det berodde på)
 
Sv: Voltige! :D

Tack Tack :bow:

Men du tävlar för Stokholm väl ?
Ska du tävla ind eller lag? Är det mellanklassen då?
 
Sv: Voltige! :D

Yess, jag tävlar ind i nationella klassen för stockholm. :) Och vårt lag kör mellanklass på samma häst. Men du är med i laget då eller?
 
Sv: Voltige! :D

Nepps jag har inte tränat det senaste året.

Varför är du inte med i SM-klassen? Eller du har ingen teknisk kür ?
 
Sv: Voltige! :D

Ok, synd.. Precis, kan inte de tekniska övningarna så att göra en teknisk kür med halvtaskiga försök till dem är ju inte alltför lyckat tycker jag.. :o :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För Svenska ridsportförbundet berättar landslagsledaren Jessica Neilands om hur svensk voltige satsar framåt. I juli är det dags för EM...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Med EM-bronset från 2023 i ryggen går svensk voltige mot ett nytt landslagsår. Det präglas av förhoppningar och utveckling. – Det är...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I flera år tränade hon enbart på trähäst. Nu tillhör 20-åriga Rotebrotjejen Ida Welander världseliten i voltige – en sport som enklast...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det blev svenska medaljer i samtliga kategorier när Uppsala Voltigeklubb stod värd för NM i voltige. Här är alla medaljörer!
Svar
0
· Visningar
381
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp