Bukefalos 28 år!

lillsyrran

Trådstartare
Jag har en 15-årig medryttare som verkligen har fastnat för Voltige. Jag kan inte mer om det än det man provat på på ridskolan för evigheter sedan.

Vart vänder man sig för att få mer info om sporten?
Vi har börjat öva en del balans barbacka på min häst, och införskaffat en DVD om Voltige men självklart behövs det oändligt mycket mer som tex kurser.
Närmaste klubb som vi har hittat ligger norr om Stockholm, vi håller hus ca 4 mil söder om.

Tacksam för ALL info om sporten! :bow:
 
Sv: Voltige

Hej!

Stockholm voltige är den enda tävlingsklubben i Stockholm, och vi håller i nuläget till lite norr om Sthlm som du själv skrev. De tävlingsklubbar som ligger närmast oss ligger bl a i Uppsala och Västerås, vilket ju är totalt åt fel håll för er! Det är mycket möjligt att det finns lite lättare voltige-verksamhet på ridskolor på södra sidan om Sthlm, men det vet jag tyvärr inte så mycket om. Det jag vet är att vi hade några stycken från en ridskola i Södertälje på "studiebesök" hos oss för några år sen, kommer inte ihåg vilken ridskola dock... Vet ej heller om de fortfarande har voltige.

Ledsen att jag inte kunde vara till så mycket hjälp!
 

Liknande trådar

N
Islandshäst Hej! Jag är 16, snart 17 år och har ridit i 6-7 år (både privat och på ridskola) men då har jag bara ridit på "vanliga" hästar för två...
Svar
14
· Visningar
2 386
Senast: Islanninhevonen
·
H
Övr. Hund Har nu tittat igenom massor med rashjälps-trådar här som stämmer in ungefär på vad jag söker, och kan fortfarande inte hitta raser som...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 921
Senast: boccia
·
Ridning Rider regelbundet en 25-årig Islandsvallack och har gjort det till och från nu i ett par år. Har egentligen först på senare tid...
Svar
6
· Visningar
1 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp