S

StallS

Var kan man hitta en bra voltigegjord till rimligt pris passande stor häst?
 
Sv: Voltige

Rimligt pris är ju ett relativt begrepp. Jag tror att det finns ok nya gjordar i prisklass från 8000-13000 beroende på märke och modell.

Bra voltigegjord får man antingen beställa från Tyskland eller via den enda återförsäljaren av voltigeutrustning jag vet som finns i Uppsala.

Nu beror det ju på vad du ska ha gjorden till och på vilken nivå. Kan dock inte rekommendera de som säljs via de stora postorderfirmorna.
 
Sv: Voltige

Vi har 3 stycken. En billig för typ 400 kr, med fyrkantiga handtag.. är inte speciellt bra.. får dåligt grepp och är inte stadig när man lägger tyngd på den..
Så har vi en för typ 600 med runda större handtag, som är jättebra. Den är lite vinglig när man lägger tyngd i den, men bra när man tränar i början. Den köpte vi på tre hästar i kungälv.
Sen har vi en dyr i läder från Uppsala (imp Tyskland) som vi fick för 5500 eftersom den hade använts till skyltning å för att dom gav rabbat till nya lag. Men den kostade 8-9000 egentligen..
 

Liknande trådar

Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
865
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Hästnyheter Ett juniorlag, sex juniorer, fem young vaulters och en individuell senior. Sverige kommer till den internationella säsongstarten i...
Svar
0
· Visningar
64
Senast: Gunnar
·
Fritid Ge mig råd, har två tidningssamlare fullproppade med Hembakat. Tror det är ca 60 st plus en större julspecial. Vad är ett rimligt pris...
Svar
6
· Visningar
676
Hästvård Nu drar det ihop sig till Träckprov. Det finns många Lab att välja på. Jag önskar Ackrediterat lab registrerat i Swedac. Hittat ett än...
Svar
2
· Visningar
254
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp