Bukefalos 28 år!

voltstart monté

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
jahaja, då blev man genast väldigt nervös, varför vet jag inte då jag kört så pass mycket ponnylopp :p

Iaf, ska snart starta i ett montelopp, volt. Fick 8 spår och har två springspårshästar med mig i voltningen. Hur långt före ska jag ligga 1 i voltningen ungefär? i körningen känns de lättare, men i montén så är ju ofta voltningen lite si och så :angel:

någon som har lust att lugna mina nerver lite, säga till mig att de är enkelt och att jag klarar de här :angel:
 
Sv: voltstart monté

hey....TIPS också :p visst ska jag ligga en bit före 1an, de vet jag ju. Men ungefär hur mycket? tre längder,fyra? har ju ingen vagn nu ju så jag kan ju inte rida som med sulky? vill inte få en massa böter :p
 
Sv: voltstart monté

oj då, de va visst inte många som visste hur man voltade :angel: men men, svårt att göra tjuvstart från 8. så det löser sig nog.
 
Sv: voltstart monté

Ja, ligger du 3-4 längder framför lär du få volta ett tag tror jag?

1 - 1,5 längd känns det som? Jag har så sällan spår 8.

Men på bilden i reglementet ser man ju rätt tydligt!
 
Sv: voltstart monté

ja kanske :p det blir nog mer än man tror. dock verkar de inte bli start överhuvudtaget så jag behöver nog inte oroa mig. Men du har rätt...vet inte vad jag tänkte på :o :p
 
Sv: voltstart monté

En och en halv längd som Ghost säger ska det vara. Är ni bara tre på andra volten så lär de inte blåsa av för att du är något sen. Tänk också på att du inte har vagn bakom hästen så avståndet kan vara något större.

Skit i springspårshästarna, de får klara sig själva, fokusera på att vara framför ettan...
 
Sv: voltstart monté

ja, jag blev så nervös när jag såg spåret att jag fick hjärnsläpp. Klart jag vet hur man gör, har ju sjutton haft de spåret förr. dock ej i ett montelopp:) får se om de blir start dock :(
 
Sv: voltstart monté

Kan jag klara av det så kan vem som hällst:rofl:
Var lika nojjig som dig i början och man oroar sig i onödan, när man väl är i situationen faller bitarna på plats, Ta det med ro, du kommer klara det!!
Go girl!:grin:
 
Sv: voltstart monté

jo jag vet...man blir så löjligt nervös och sen när man väl kommer dit och starten ska gå så går allting så simpelt att man vill slå sig själv för att man blev nervös :p
 

Liknande trådar

Körning Det hopar sig en massa frågor om körning i skallen på mig... Jag är helt ny inom körningen men tycker werkligen att det är kul och will...
Svar
11
· Visningar
1 406
Senast: agtatoon
·
Avel Hej alla Bukafalare Hoppas några orkar vägleda mig i denna djungel av hingstar som finns att tillgå................... Har ett...
Svar
5
· Visningar
1 286
Senast: Ramona
·
Hästvård Har hamnat i en konstig, overklig sits. Blev just av med min medryttarhäst och fick redan innan erbjudande om ett par nya, bland...
Svar
18
· Visningar
1 830
Senast: wildrose
·
Western Så har vi nu varit på vår andra D-tävling :) Summerar lite, Klass ett, Showmanship at Halter 3 startande och vi tog...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp