Bukefalos 28 år!

Mirre

Trådstartare
Håller på och tar ponnytravlicens. Men fattar inte det där med voltstarter. Vilka hästar som ska vara var, vilak volter, det ska va och när blir det tillägg, bakspår, och springspår? *förvirrad* :crazy:
 
Sv: Voltstart

Jag tror faktiskt att du kommer få lära dig det ordentligt på din kurs. Ni kommer ju få köra ett antal träningar och träningslopp där ni får öva på detta.
Det kan verka krångligt i början, men är faktiskt inte så svårt. Dock mkt lättare när man får det visat för sig än om någon ska försöka förklara i skrift.

När det blir tillägg beror på loppets grundlag, alternativt enligt proppen om det är pengahandicap.
Bakspår och springspår har jag för lite erfarenhet av för att försöka förklara - det är dessutom lite olika beroende på vilken bana det är (finns ju några små ponnybanor i sydsverige där banans bredd är betydligt mindre än de stora travbanorna).

Lycka till med licensen! Det går säkert bra, ska du se! :)
 
Sv: Voltstart

haha..får ni inte cykla voltstarter på kör-plan på kvinnersta? :rofl:
det fick vi göra! inte blev man någe klokare av det inte! :smirk:
 

Liknande trådar

Anläggning Om man ska bygga boxar för två hästar i en byggnad som är klassad som ekonomibyggnad, behövs förprövning då ? Byggnaden är en lagård...
2
Svar
20
· Visningar
1 335
Senast: skogaliten
·
Dressyr HELT teoretiskt resonemang med några konstiga funderingar 😀 Och kasta in era tankar med, hur ni tror det ser ut, upplevs och är. Man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
11 859
Senast: Jeps
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 055
Senast: JohannaB
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 199
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp