Bukefalos 28 år!

Vrickat foten, lindad när jag sover?

Mirre

Trådstartare
Vrickade foten idag, trampade snett på en promenad.
Den är rätt svullen nu men gör inte jätteont längre, har haft den lindad sedan jag kom hem. Bör jag ha det när jag sover också? Någon som vet? Man använder ju inte foten då sas.
 
Sv: Vrickat foten, lindad när jag sover?

Jag hade den inte lindad på natten, men min fot känns av än i vissa lägen och det är snart ett halvår sedan detta hände. Kanske linda lite lösare på natten? Jag kanske gjorde det felet att inte ha den lindad på natten?
 
Sv: Vrickat foten, lindad när jag sover?

Försent nu men i ett par nätter till - ja, ha foten lindad och i högläge. Det spelar ingen roll om den används eller inte. Bandaget ger lite värme och tryck.

Jag hade dock min fot hårt lindad så jag vaknade ett par ggr på nätterna för att lossa på och linda om. Det gör ont men idag har jag inga men av det.
 
Sv: Vrickat foten, lindad när jag sover?

Jag vrickade till min fot för några dagar sen på ett pass på gymmet och då fick jag hjälp av personalen i receptionen att linda den. De lindade SVINHÅRT först som fick va så en halvtimme med foten på en pall. Sen lindade de om mer "normalt" som jag hade resten av dagen. Hade den inte lindad under natten. Vad jag vill säga med detta är väl att om det händer dig igen så linda svinhårt till att börja med så stoppar du den värsta blödningen och snabbar på läkningsprocessen så att säga.
 
Sv: Vrickat foten, lindad när jag sover?

Jag är egentligen mer för att värma/kyla än för att linda, men nu har det gått lite för lång tid för att det ska ge optimal verkan...
Linda du, men precis som men hästar är det bäst att ha en pad under. Gärna BoT :D
 
Sv: Vrickat foten, lindad när jag sover?

Det har som sagt gått för lång tid för att lindningen ska ha verkan på blödningen.


Jag hade haft lindat dag för att stötta, och låta foten lufta under natten.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 043
Senast: Badger
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
929
Senast: Gulis
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 254
Senast: Sel
·
Katthälsa jag har egentligen tänkt posta en tråd om torrfoder rätt länge, men eftersom jag har en bonusfråga så passar jag på att ställa den...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp