Bukefalos 28 år!

Vrickning?

A

alfur

Igårkväll när jag skulle rida för min instruktör upptäckte jag att Alfur var varm i höger bakhov. Han var ngt varm precis ovanför hoven också och en aning gallig. Vi longerade honom några varv och tyckte att han rörde sig lite orent. Dock hade jag nog inte tyckt det om jag inte vetat om att han var varm, han är en islandshäst och kan växla ganska friskt mellan gångarterna.. Han fick såklart vila sig igår och även idag. Benet kändes likadant imorse efter natt i box. Jag hoppas att han bara vrickat sig, men är hemskt orolig. :crazy:

Vad tror ni? Hur lång tid ska jag vänta innan jag tar ut veterinär? I början på nästa vecka? Han ömmar ingenstans på benet när man känner igenom det och är lika pigg o matglad som vanligt.
Tacksam för råd och svar!
 
Jag skulle inte vara så orolig om jag var du.
Det är ju inte så mycket, kanske litestel? Fått en spark i hagen? Snubblat i hagen.
Jag skulle låta honom vila en vecka och sen se om det blivit bra/bättre.
Blir det däremot värre skulle ajg genast ringa en vetrinär.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, när jag skulle ge pollarna frukost imorse upptäckte jag att hon haltade, REJÄLT! hon vill inte ställa sig på benet alls helst...
Svar
14
· Visningar
3 803
Senast: sona
·
Hästvård Jag hade varit tacksam om någon kan ge mig lite input över vad detta kan vara.. 15-årigt halvblodssto som går på lösdrift, har haft 4...
Svar
12
· Visningar
4 136
S
Hästvård Hej! Jag har en Islandshäst (med det borde inte spela någon roll här) och hon har börjat att halta. Hon haltar bara när jag travar...
Svar
11
· Visningar
951
Senast: Snerra
·
Hästvård Hej, nu var det visst dags att jag söker lite råd hos er kloka bukare. Min häst var lite svullen igår över knät, v framknä. Utsidan...
Svar
4
· Visningar
1 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Var vill vi bo?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp