Bukefalos 28 år!

Walk-in-closet *bilder*

L

Loois

Har några rum som jag och pojkvännen inte kommer ha användning av och tänkte därför unna oss lite lyx, nämligen en enorm walk-in-closet!
Huset är nyköpt och inredningen är gammal, såsom tapeter mm. Allt ska ändå göras om.
walkinclosetcopy.jpg

dsfh.jpg

gfg.jpg

Skulle nu jättegärna vilja ha massa tips och trix av er hur NI skulle kunna tänka er göra detta rummet till en stor garderob. vänstra ingången är från sovrummet och högra från trappuppgången. (Om man kollar på första bilden)

Till både höger och vänster finns nu avlånga mini walk-in men där e det snetak.
Hade tänkt föröka slippa riva ner dessa. Hade även tänkt lägga ny heltäckningsmatta i hela rummet (samma som sen också ska finnas i sovrum och uppgången vid trappan fast en aning fluffigare.

Kanske sätta skjutdörrar längst varje sida? men känns som walk-in-closet känslan försvinner. Funderar på att kanske få in en liten soffa av något slag också. Hmmm..

Ideér?
 
Sv: Walk-in-closet *bilder*

stooooor spegel, bra belysning, sittplats/soffa mitt i kanske, bra skoförvaring, öppet system att förvara kläderna, lättöverskådligt och ordning och reda, smyckes och accessoar-förvaring? Jag tycker Ikea verkar ha mkt som skulle passa, kommer ihåg reklamen som var för ett tag sedan om just walk in closets.... kanske en avdelning att sätta kläder som inte används just nu.... om det var mitt rum skulle nästan halva behöva vara förvaring för skor, väskor, accessoarer osv :rofl:

http://www.kominigarderoben.se/
 
Senast ändrad:
Sv: Walk-in-closet *bilder*

Ja precis något sådant! Massa sammanhängande hyllor mm, men kanske enrund soffa utan "stöd" i mitten så man akn sätta sig runt hela och prova skor! Låter inte helt fel dedär. Sätta in massa småploppar på en bit av väggen där det endast hänger smycken och andra accessoarer som du sa. Tänkte även man kunde ästta spegel mellan dörrarna men väggen där är inte helt rak för skorstenen som går emellan. Kanske bara en stor lång vid ena sidan då.. Jag och pojkvännen ska ha varsin sida av vägen, skulle va kul om man gör lite kill vs tjej så man verkligen ser vem sida som är vilken? Men känns lite väl att måla ena sidan rosa och andra blå/svart?
 
Sv: Walk-in-closet *bilder*

Är det snedtak skulle jag nog ha kvar väggarna mot kattvindarna, blir nog svårt att utnyttja det bra annars. Både väskor och skor tar ju stor plats, och används inte lika ofta som övriga kläder. Skulle nog försöka få in det i kattvindarna.

Smälla upp garderobstommar längs båda väggarna, ställa två byråer mot varandra i mitten och ngt att sitta på. Antingen en stoppad bänk eller soffa.
Jag prersonligen skulle tagit en bänk. Ger ett luftigare intryck. Beror ju iof på hur man skulle placera soffan också.
Ngt jag skulle vilja ha är toalett/sminkbord man kan sitta vid och fixa till sig.

Smyckesförvaring kan man ju aldrig få för mycket av!

Tänk den som hade ett rum över till garderob;)
 
Sv: Walk-in-closet *bilder*

haha, snacka jag just hittat min lördagsunderhållning! gud vad de får spasmer av att dansa till Nitzer Ebb!
 
Sv: Walk-in-closet *bilder*

Usch vad avis jag blir!
Det är min stora dröm i livet att få en stoor och lyxig walk in closet. Som SATC-Carries ungefär ;)

Om jag var du så skulle jag lämna väggarna, för om det är snedtak så kan du ju inte utnyttja dem ordentligt.

Kanske även sätta in en extra "snutt" vägg, för att få ännu mer vägg att förvara på. Alltså en hellång vägg upp till taket, som går ut t.ex mellan fönstren men bara ca 1,5 meter ut i rummet.
Eller bara en sån här bokhylla som rumsavdelare att förvara väskor och sånt i.
(ställs på samma sätt som vägg-snutten)
0092718_PE229441_S3.JPG


Sen hade jag satt upp hyllor längs hela väggarna, t.ex LACK-hyllor på Ikea, och stänger för hängande kläder.

I mitten av rummet skulle jag haft en schäslong, det känns praktiskt och lyxigt :D
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp