Bukefalos 28 år!

Sv: Wången

lie skrev:
Jag går på kvinnersta inriktning trav och var glad att du inte går där..... Inte världens bästa utbildning säger jag bara.. Om jag endå hade kommit in på wången*drömmer*

Det var ju innan travgymnasiet flyttade ifrån kvinnersta som jag skulle ha gått där.. istället så blev det naturbruk med travinríktning.
 
Sv: Wången

lie skrev:
Jag går på kvinnersta inriktning trav och var glad att du inte går där..... Inte världens bästa utbildning säger jag bara.. Om jag endå hade kommit in på wången*drömmer*

Vad är det som inte är bra med Kvinnersta? *nyfiken*
 
Sv: Wången

Bodbäckspålle skrev:
*knapplån*

lite off topic...visst har de någon häst där efter Bodbäckspålle? (tror de även har köpt in två ungston också?)...vet ni något om dem får ni gärna PM:a och berätta lite om dem för mig...:)

Hänger på "off topicämnet" :angel:

Wången köpte väl Finery (syster till Rite On Track) på auktionen i höstas ?.
Jag har en syster till Finery och skulle gärna vilja veta hur hon utvecklas och hur hon är i humöret....alltså skicka gärna ett pm även till mig om någon känner till henne :idea:
 
Sv: Wången

giffan skrev:
Vad är det för krav för att komma in på wången??
inga krav alls nu för tiden eftersom dom ökat platserna så pass.. det sjunker för varje år.. tippar att det ligger på 200 nu.. för 4 år sedan låg det på 255.. så de elite skillnad!
det är väldigt tråkigt att mna inte på ett sånt ställe kan ha antagningsprov. det är så många som aldrig tagit i en travhäst förr som har börjat där nu sista 3 åren. klassmaterialet har sjunkit avskyvärt mycket. men det är ändå väldigt duktiga elever som komme rut därifrån - tänk om alla hade travvana å hade talang för å gå där - vilka proffs de skulle bli då när man kan öka kvalitén och gå djupare på de viktiga sakerna istället för att kasta bort hela första året för att de "värdelösa" skall lära sig leda hästen till hagen och lära sig sela - vilket tar 1 månad för dom å lära sig överhuvudtaget. slöseri på en sån fantastisk möjlighet och utbildnings osm skulle kunna föra travet till stjärnona.. :crazy:
 
Sv: Wången

Emmahpemma skrev:
ehum....sörj inte att du inte gått på kvinnersta.. :crazy: du har inte missat något...
går du på wången?? kan bara säga - den skolan blir PRECIS vad man själv gör den till!!!!! jag gjorde nåt toppenbra av det å det har gynna mig för resten av mitt liv - så släng inte bort din möjlighet.. (om du går på wången vill säga) :D
 
Sv: Wången

Lärarna i travstallet är bra, men resten av lärarna är inte så vidare måste jag säga...Sen har man inte lärt sig så mycket nytt.. Men det kanske kommer nu sista terminen, man kan alltid hoppas:)
 
Sv: Wången

Okej... så här är det (Jag går trean på wången och har hand om unghästarna)..
Skolan köpte in 4 unghästar i höstas. två varmblodsston och två kallblodsston. Varmbloden heter Finery och Lovely Evelina och köptes på kriterieauktion. Finery är en RITKIGT fin travare, (men en riktig kossa i humöret) :p efter Malabar Circle Ås, Lovely Evelina är en stor, men hyfsat fin travare efter Gidde Palema... Kallbloden heter Bodbäcksmia och Bodbäcksmalin. Bodbäcksmia (Min älskling, som jag skött om sen hon kom)är efter Bodbäckspålle och Eldmöy (släkting till Elding och Skaffer Brunen), hon är riktigt fin men blir stor och sen... lär nog inte vara klar för nånting förns fram emot hösten... Bodbäcksmalin är efter SLOGUM BJÖRN och undan Alm Linda (släkting med Alm svarten). Hon har även Oleanne på bägge sidor i stammen. Detta är en riktigt fin travare, fast liten. men hon har riktigt lätt för sig och passar man sig inte kan man sitta och köra 2.05 med henne, och hon bara joggar. Men hon blir nog tidig och bra.
Så så är det med det.
Ni som tänker söka hit och så ska göra det :D
Det är riktigt bra och man lär sig fruktansvärt mycket :)
Vissa säger att Wången är ett suparställe, men man gör det till vad man vill.
Man får många privilegier här. jag ska tex köra mitt första lopp imorrn, vilket blir HUR roligt som helst :p
Ha't fint!
 
Sv: Wången

Mumorsan skrev:
Finery är en RITKIGT fin travare, (men en riktig kossa i humöret) :p efter Malabar Circle Ås

:rofl:
Vi kommer att följa er med spänning må du tro....vi är två stycken här på buke som har syskon till er "kossa".
Vårt sto är snäll men speciell i humöret och brodern är tydligen också lite speciell....fråga Mehl ;)

Stort lycka till i loppet :banana:
 
Sv: Wången

lsz skrev:
:rofl:
.vi är två stycken här på buke som har syskon till er "kossa".
Vårt sto är snäll men speciell i humöret och brodern är tydligen också lite speciell....fråga Mehl ;)
:

Lite speciell... jaa....det är väl bara förnamnet.... men han är alldeles underbar,när han är "som dom ska va" :love:
 
Sv: Wången

Är det nån som vet vad det kostar att stalla upp sin häst i privat stallet eller nåt annat stalli närheten?:bump:

Emma
 
Sv: Wången

i privatstallet kostar det ca 2200kr (kan ha höjt nu) i månaden - å då ingår allt foder å strö (halm). men i privatstallet får endast 2:or å 3:or ha hästar och det skall vara starthästar. unghästar å ridhästar får ej plats. (gör vissa undantag tyvärr - vilket leder till irritation)
i ett grannstall där jag hade hästen kostar det 1800kr och då ingår spån, hösilage och havre/korn. sedan finns det ett ridstall lite längre bort i byn - hon tar 1600, men har oftast inga boxar (har försäljningsstall).

för övrigt väldigt trevligt och kunnigt folk som hyr ut boxarna. ring å prata med dem! pm:a mig så får ni nummer ;)
 
Sv: Wången

Ju mer ni pratar om Wången så börjar man ångra sig ordentligt att man valde att gå på Jälla.. (som inte ens har trav..) :crazy:
 
Sv: Wången

Undrar om det är någon som går i 8:an nu som har tänkt att söka in om ett år?
 
Sv: Wången

Rigolette skrev:
Varför kommer jag ångra mig ?
Hum .. alla säger det om Nordvik :S
Har du själv gått där ? :P
Har kompisar som går där nu .. och dom
tycker det är en bra skola, dom har jättekul
å bla bla bla .. så varför inte ?

Jag går ut nu i maj, fast djurvård, min syster har gått Häst för många år sedan
Jag tyckte också allt var jättebra och hade kul... första året :angel: de andra två åren ska vi nog låta ligga osagda

Du kan hitta bättre hästmaterial på närmaste ridskola :smirk:
 
Senast ändrad:
Sv: Wången

:D jo da allt är bra med finery, hon var tjurig i början, fick inte på henne grimman i boxen,(hon vende bara arslet till o ville sparka) o sånna där grejer,men nu är hon snäll o ser fin ut, vet inte riktigt hur snabbt hon har gått i banjobb eller hur hon ligger i puls osv,men det är en trevlig häst=)
 
Sv: Wången

det är bara 3 or som får ha hästar i privat stallet på skolan nu. och ett av dom andra stallarna (som ligger närmast skolan) kommer nog bara ha erbjudandet om å ha hästen på lösdrift där. men det andra stallet(litt längre bort) kan man få hyra box.
 
Sv: Wången

yeey, jag kom in på wången ^_^

nån fler som haft samma tur? :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Den allra första stora Gædingalist-tävlingen i Sverige går på Wången den 14 oktober under Wångens islandshästdagar. Nu är startlistan...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Förra helgen skadades en gymnasieelev på riksanläggningen Wången svårt, då hen blev sparkad av en häst. "Det är den absolut mest...
Svar
0
· Visningar
624
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 143
Senast: Sedna
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
844
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp