Bukefalos 28 år!

K

klassik

Någon som går ut nian i vår och ska söka till Travgymnasiet Wången. Jag ska! I såfall säg t:smirk: ;) ill
 
Sv: Wången

Går i åttan, men nästa år.. Då får ni se upp, hihi ;)
 
Sv: Wången

klassik skrev:
Någon som går ut nian i vår och ska söka till Travgymnasiet Wången. Jag ska! I såfall säg t:smirk: ;) ill
vad kul att du skall söka till wången!! jag gick ut förra årt.. en KANON skola!!! vad folk än säger så kommer du lära dig massor och få dom tre bästa åren i ditt liv!! :banana:jag saknar skolan sååå himla mycket.. är avundsjuk på dig!! :cry:
 
Sv: Wången

giffan skrev:
Får man ha häst/ponny med sig dit???
Jag ska inte söka dit... men undrar iaf.

Jaa, det tror jag väl. Jag hade min häst med mig dit.
Men det var ju iof innan travskolan flyttade dit..:angel:

Hade inte du med Lucille, Lucille??
 
Sv: Wången

Jag kom in, men hade inte råd att gå där.. Sen blev jag avskräckt av det ständiga supandet som pågår där :P
 
Sv: Wången

Jag ska söka till Wången i andra hand :P Heh, men kommer nog inte komma in där .. i första hand ska jag söka Nordvik :D :banana: :devil:
 
Sv: Wången

Rigolette skrev:
Jag ska söka till Wången i andra hand :P Heh, men kommer nog inte komma in där .. i första hand ska jag söka Nordvik :D :banana: :devil:
men lilla gumman du kan inte söka till nordvik!!:eek: gö dig en tjänst å gör inte det - du kommer bara ångra dig.. :cry:
 
Sv: Wången

gladys skrev:
Jaa, det tror jag väl. Jag hade min häst med mig dit.
Men det var ju iof innan travskolan flyttade dit..:angel:

Hade inte du med Lucille, Lucille??
hej!! jo jag hade med lucille dit, men jag hade henne i grannstallet - mycket bättre än skolan men lite längre å gå iofs! gillar inte rutinerna i privatstallet på skolan. hur vet du det föresten?? eller bara chansa du?? haha :D
 
Sv: Wången

brageh skrev:
Jag kom in, men hade inte råd att gå där.. Sen blev jag avskräckt av det ständiga supandet som pågår där :P
jag kan säga att det pågår inte något mer supande där än vad det gör på vanliga skolor!! jdet är kanske fest en gång varje månad då de flesta deltar borta i byn - alltså inte på skolan. sen e de ju små gäng som har myskvällar eller killar som spelar poker å så på helgerna självklart, men det är inte nån suparskola som vissa säger!!
 
Sv: Wången

giffan skrev:
Får man ha häst/ponny med sig dit???
Jag ska inte söka dit... men undrar iaf.
man får inte ha häst på skolan när mna går i ettan - men det finns två grannstall som tar inhackorderingar!! dom e oftast bättre än skolstallet dessutom! sen i tvåan å trean får man ta med sig en travhäst i startbar ålder - dom har dragit in på unghästar å ridhästar för att lämna plats åt dem som vill köra lopp med sina hästar - vilket gynnar sin egen utbildning!
 
Sv: Wången

Ok. Tack för svar...
Gäller det då bara stora hästar, eller får man ta med en start ponny?
Hur kan man komma i kontakt med privat stallen?
 
Sv: Wången

giffan skrev:
Ok. Tack för svar...
Gäller det då bara stora hästar, eller får man ta med en start ponny?
Hur kan man komma i kontakt med privat stallen?
de e bra å ringa till wången å be å få prata med stallchefen - jan halberg heter han! nja det gäller bara "stora" hästar.. tyvärr..
 
Sv: Wången

Varför kommer jag ångra mig ?
Hum .. alla säger det om Nordvik :S
Har du själv gått där ? :P
Har kompisar som går där nu .. och dom
tycker det är en bra skola, dom har jättekul
å bla bla bla .. så varför inte ?
 
Sv: Wången

Jag valde bort travgymnasiet (kvinnersta) mot naturbruk.
Hade grav ångerst över detta!!

Jag hade jättekul på naturbruk oxå!:D Verkligen:p :angel:

Men ack, om jag hade valt att gå på Kvinnersta istället..:crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Wången

*knapplån*

lite off topic...visst har de någon häst där efter Bodbäckspålle? (tror de även har köpt in två ungston också?)...vet ni något om dem får ni gärna PM:a och berätta lite om dem för mig...:)
 
Sv: Wången

Rigolette skrev:
Varför kommer jag ångra mig ?
Hum .. alla säger det om Nordvik :S
Har du själv gått där ? :P
Har kompisar som går där nu .. och dom
tycker det är en bra skola, dom har jättekul
å bla bla bla .. så varför inte ?
känner en kille som gått där å han har berättat en hel del tråkiga saker därifrån.. tyvärr! å sen hör jag från de flesta som gått eller går där att de ångrar sig. flera tjejer har hoppat av pga diverse anledningar - pga knark å skolans kvalité å sånt. det är tråkigt! men de flesta säger att skolan e på väg totalt utför alltså!
 
Sv: Wången

Bodbäckspålle skrev:
*knapplån*

lite off topic...visst har de någon häst där efter Bodbäckspålle? (tror de även har köpt in två ungston också?)...vet ni något om dem får ni gärna PM:a och berätta lite om dem för mig...:)
hej!
jo vi hade en lillebror till guli gutten efter bodbäckspålle - en OTROLIGT kapabel häst! ruskigare travare får man leta efter alltså.. men han rulla fast i boxen och fick ena framknät krossat - gick inte att rädda honom.han gick på bete hela sommaren å så men det kunde inte läka så han blev kroniskt halt . så han fick somna hösten 2004. :cry: otroligt fin individ alltså! tyckte om han mycket.
nu i höst har dom köpt två ston efter bodbäckspålle å dom verkar hyffsade än så länge.. e ju inte körda så mycket än!!
guud vilken koll du har!! :D hihi
 
Sv: Wången

Klart jag har!:D de är ju efter min skyddsling ju! Trist det där med guli guttens halvbror, de har dock inte rapporterat in att han har dött...därför trodde jag att han stod kvar. De två stona kommer ju från Bodbäckspålles uppfödare och jag hoppas att dom är fina...hade gärna velat se lite bilder på dem:)...wången måste ju ha fattat lite tycke för stammen...med tanke på att de har köpt två nya med samma pappa på en och samma gång!:angel:
 
Sv: Wången

Jag går på kvinnersta inriktning trav och var glad att du inte går där..... Inte världens bästa utbildning säger jag bara.. Om jag endå hade kommit in på wången*drömmer*
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Den allra första stora Gædingalist-tävlingen i Sverige går på Wången den 14 oktober under Wångens islandshästdagar. Nu är startlistan...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Förra helgen skadades en gymnasieelev på riksanläggningen Wången svårt, då hen blev sparkad av en häst. "Det är den absolut mest...
Svar
0
· Visningar
623
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 137
Senast: Sedna
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
826
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp