Bukefalos 28 år!

Waterfordbett?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Waterfordbett?

jag gillar inte detta bett. köpte ett av någon anledning för många år sedan. red på det en gång och det var bara konstigt och hästen gillade det inte alls.

Jag har inte riktigt förstått vitsen med dessa bäst. känns som att hästen inte vill ta ett stadigt grepp om det vilket inte är så konstigt då det ser ut som det gör.

Jag frågade min hästtandläkare om detta bett och han tyckte det var som att sätta in en grov kedja i munnen på hästen. Han tyckte INTE att det var ett bett som skulle användas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni för erfarenhet av stigbygeln Venice Evo Tech? Har fått önskan av dotters hopptränare att köpa nya stigbyglar till henne. I...
2
Svar
23
· Visningar
1 481
Senast: Nevermind
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 118
Senast: villhöver
·
Övr. Katt Vet att det inte finns någon helt allergisäker ras så det behöver inte diskuteras. Däremot vill jag gärna höra om era åsikter och...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: DarkInNight
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 544
Senast: Lea88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp