BernT
Trådstartare
Beställde en grej från ett ''fotoföretag'', betalade med kort. Sen när den kom inte alls var vad jag ville ha. Mailade företaget att jag ville returnera den, inga problem och det gjordes ett par dagar senare. De mailade bekräftelse på att returen kommit in och lovade återbetalning inom ''några dagar''. Det har nu gått 60 dagar och när jag mailat får jag ett ''det kommer snart'' eller ''oj då, personal är på plats på måndag, kollar upp det då''. Enligt lag har de ju 30 dagar på sig att betala tillbaka och nu har dubbla tiden gått. Ska ringa direkt på tisdag när de öppnar men vilka rättigheter har jag?
Kan jag vända mig till Mastercard och få hjälp? Betalade med ett vanligt företagsMastercard. Jag vägrar låta de komma undan, det är mina pengar och jag ska ha tillbaka det. Beloppet är på 1000kr så det är ju ingen svindlande summa så de borde inte ha svårt att betala tillbaka.
Är för övrigt ett hyfsat stort företag som funnits länge så jag fattar inte att de inte har någon rutin för att betala tillbaka.
Kan jag vända mig till Mastercard och få hjälp? Betalade med ett vanligt företagsMastercard. Jag vägrar låta de komma undan, det är mina pengar och jag ska ha tillbaka det. Beloppet är på 1000kr så det är ju ingen svindlande summa så de borde inte ha svårt att betala tillbaka.
Är för övrigt ett hyfsat stort företag som funnits länge så jag fattar inte att de inte har någon rutin för att betala tillbaka.