Wellpapp pellets

Sv: Wellpapp pellets

Jag har provat en säsong, vi köpte en sådan stor säck alltså i lösvikt. Jag tyckte den blev hård och väldigt svårmockad, pelletsen bröts inte isär på samma sätt som andra pellets vilket gjorde att det nästan hela tiden var en massa pellets i strölagret.

Hästen stod på bädd när vi provade, när bädden lyftes ut så var den mer lik betong och den var inte heller så där fint sviktande.

Fördelen dock är att den är totalt dammfri, så för en hosthäst är det ju helt klart suveränt.
 
Sv: Wellpapp pellets

Tack för svar! Som jag misstänkte. Fick hem ett prov på pelletsen och det är säkert suveränt med tanke på att jag har luftvägskänslig häst men hårt som tusan kändes dom! Jag håller mig nog till mit pappersströ iallafall :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag brukar ge mina kallblod Krafft miner original under sommarhalvåret eftersom de äter det utan någonting annat till, men jag skulle...
Svar
11
· Visningar
629
Foder & Strö Hej! Någon som provat rapshalm pellets till annars halmkänslig häst. Någon skillnad?
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Fazeem
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
830
Senast: hastflicka
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 245
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp