Bukefalos 28 år!

Welsh cob...

B

blissare

:banana: Hoppas det är på rätt forum....

Hej alla...har precis blivit ägare till en underbar welch cobkille :love:
Han har pass och på passet står det SE före en massa siffror
detta betyder väl att han är svenskregestrerad,datum och en svensk signatur.
Skall jag gå med i SWf ?? vill veta allt om denna goa ras, så alla som har en cob får gärna berätta för mej om allt..är så nyfiken...
han är röd med stor bläs jättestor faktiskt massa svans vågig lugg och 3 höga vita strumpor...suck.... :love: :love:
 
Sv: Welsh cob...

Grasttis till valet av en jättehärlig ras. Har själv haft en welsh cob i många år och därefter ett föl(korsning) efter honom. Det finns några här på Buke som äe mer ajour inom welsh än vad jag är just nu, så hoppas att du får kontakte med dem.
 
Sv: Welsh cob...

Kan inte göra annat än gratulera!! Är själv ruskigt svag för Welsh Cob, och hoppas få äga en någon dag. Får man se bilder?
 
Sv: Welsh cob...

Tycker absolut att du ska gå med i SWF! Grattis till härlig ras! Hur stor är han? Stamm? Ålder? Namn?
 
Sv: Welsh cob...

Härligt att du köpt dig en welsh cob !! De är helt underbart vackra hästar med så mycket utstrålning, för att inte tala om hur sociala och trevliga de är. :love: Det konstiga är att inte fler har upptäckt denna ras, man kan ju ha dem till allt !

Vi, Jag och min syster, har 4 cobbar, varav 2 ston (idag dräktiga med Tyrrestrups Highlight) samt en vallack och en 2-årig hingst.
Vi "fann" rasen 2001 och för oss finns nu inget annat :bow:

Självklart tycker jag att du ska gå med i SWF!

Lycka till med nya killen !! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp