Bukefalos 28 år!

Westernridning

Rhaven

Trådstartare
Hejsan!
Jag har ridit nu sen sjuåring "vanlig" ridning och känner för nått nytt då jag aldrig varit intresserad av vanlig dressyr eller hoppning.
Någon som vet hur man kan gå till väga om man vill lära sig westernridning i stockholm?
:bump:
 
Sv: Westernridning

Det finns ett westernforum här på buke, kolla under "tävlingsgrenar"..

Annars om du bor i stockholm har du MASSOR med fördelar att lära dig western, Strängnäsklubben är mycket aktiv!

Gå in på wras.nu och kolla efter närmsta westernklubb och dennes hemsida.
Hittar du inte på hemsidan så tveka inte att ringa någon som sitter i styrelsen för att fråga hur du ska göra, du kommer få god hjälp det lovar jag! :)


Western är roligt och det finns drygt 30 grenar att välja mellan som alla tillhör westerngenren... Även grenar där man har engelsk utrustning och vissa grenar vanliga hinder (Hunter-klasser).

Kul kul!
Om du ska prova på en lektion så se till att göra det på en riktigt bra och välutbildad häst, en del som håller i lektioner har "vilka hästar somhelst" och det är svårt att få en rättvis uppfattning om målet med western och grenarna om man inte sitter på en riktigt bra utbildad häst.
Och välutbildade lektionshästar FINNS men det är inte såå gott om dom (men säkert lättare att hitta i sthlm än någon annan stans)
 
Sv: Westernridning

tack så himla mycket för alla tips! det där var nog precis den infon jag behövde :bump: ska kolla in sidan där direkt..
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 041
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 479
Senast: Lobelia
·
Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 777
Senast: Badger
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 497
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp