Bukefalos 28 år!

Westernsadel?

Mampas

Trådstartare
Ngn som vet om en westernsadel hjälper ryttare med dålig balans och ork? D v s om man sitter stadigare?
/Linda
 
Jo jag tycker man sitter stadigt och säkert i en westernsaddle. :smirk:
 
Jag har en kompis som är funktionshindrad. När hon rider använder hon westernsadel på sin ponny. Det fungerar jättebra.
 
En westernsadel har ett större säte som ger ryttaren en rätt naturlig sits i sadeln. Det känns mer som att sitta på en bekväm stol. Den har ju oxå en knapp som du kan greppa tag i när du tappar balansen. I början när man rider i westernsadel kan man nog uppleva den som hårdare och stelare än en allroundsadel men när man vet hur man ska sitta i den så är den ett utmärkt verktyg för den som har dålig balans. Visserligen kan det ju vara värt att fortsätta utveckla din sits i en vanlig sadel oxå!
Lycka till!
Maja
 
Tack för era svar!
Nu är det bara att försöka hitta en sadel som sitter bra på vår islandshäst.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 764
Senast: Myrten
·
Western Går i tankarna att köpa mig en westernsadel men har inte en jättestor budget så därför söker jag efter begagnade sadlar och vill hitta...
Svar
10
· Visningar
1 741
Senast: Ramona
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
Svar
15
· Visningar
1 606
Senast: Palermo
·
Ridning Hej! Jag är ny här så vet inte om det är rätt underkategori. Men till min fråga/mitt problem. Jag har otroligt dålig balans, jag...
Svar
7
· Visningar
673
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp