"Westernstigbygelsbleck"??

Mim

Trådstartare
En vän lånade ut sin westernsadel och naturligtvis så hade personen inte satt fast blecket som håller fast stigbygeln :cautious: så dom tappade stigbygel och denna lilla metallbit. Dom hittade stigbygeln men inte den lilla metallsaken.

Vet inte vad det heter men på denna westernsadel är det är två piggar som trycks genom "stiglädret" och sen sätts fast med ett bleck. :idea:

Jag vet att jag för ngt år sen beställde ett till en annan vän, nu kommer jag inte ihåg var och inte ens vad denna lilla pryl kan heta.... :confused:

Kan ni snälla hjälpa mej?? :bow:
Vad heter denna lilla nödvändiga sak och var kan man beställa en ny? :)
 
Det heter Blevins buckles.

EDIT: Hah, inser nu att det gör det ju inte alls det. Näpp. Blevins är de "traditionella", med en oftast läderklädd hylsa som träs över "piggarna" för att låsa. Den varianten med bleck heter nåt annat. Ska kolla i katalogen imorn.. Sorry!
 
  • Gilla
Reactions: Mim
Det heter Blevins buckles.

EDIT: Hah, inser nu att det gör det ju inte alls det. Näpp. Blevins är de "traditionella", med en oftast läderklädd hylsa som träs över "piggarna" för att låsa. Den varianten med bleck heter nåt annat. Ska kolla i katalogen imorn.. Sorry!

Tusen tack!! :bow:

Jag ska kolla imorgon exakt hur den såg ut, det var i alla fall ett Blevins jag köpte sist och det funkade, men det var en annan sadel. ;)
 
Sådärja. Blevins buckles är alltså de som jag nämnde ovan. De som låses med ett litet metallbleck heter "Quick-change stirrup adjusters". Vet ingen ÅF för dessa, men nån som är ÅF för Weaver (t.ex. Tumbleweed) borde kunna ta hem ett par åt dig. Det går iaf att köpa blecket (keeper plate) separat.
 
  • Gilla
Reactions: Mim
Åh nej, pinsamt! Efter att ha läst mer än första inlägget fattar jag att du menar något annat. Jag menade belvin buckles. Sorry :o och hoppas din kompis hittar det hon behöver
 
Åh nej, pinsamt! Efter att ha läst mer än första inlägget fattar jag att du menar något annat. Jag menade belvin buckles. Sorry :o och hoppas din kompis hittar det hon behöver

Jodå jag tror att hon har hittat det hon behövde och tackade för tipset om sidan där hon hittade mycket annat roligt. ☺
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 314
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 825
Senast: Nota
·
Däggdjur Har vi lite hamsterfolk kvar på buke tro? Jag gick och blev med dvärghamster för några dagar sen :) Väldigt spontant och oplanerat köp...
2
Svar
27
· Visningar
2 043
Senast: gul_zebra
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp