Bukefalos 28 år!

Whao på Bökeberg

Sv: Whao på Bökeberg

Haha, vad lustigt - jag skulle just posta en tråd ang. reining för jag ska dit och tävla...

Min fråga är (lite trådkap nu då) om man får mindre straffpoäng om man byter stillastående än om man gör ett enkelt byte i reining.

Jag har tänkt vara med i reining, pleasure och riding på D-nivåerna. Min tös är bara 4 i år och vi har inte varit ute så hemskt mkt än så med gott samvete stannar vi kvar på D-nivå detta året. Målet är ju att vi ska utvecklas så vi kanske vågar oss på C nästa år.

Vad ska du vara med i?
 
Sv: Whao på Bökeberg

Det blir nog samtliga D-klasser, är anmäld i 4 nu men tar nog reiningen också. Får se när mönsterna kommer ut vilket det blir.

Skalmeje
 
Sv: Whao på Bökeberg

Ang straffen så tror jag inte det spelar någon roll. Du får försöka plusa på något annat så kommer du i kapp. För avdrag blir det. Kolla regleboken

Skalmeje
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Whao på Bökeberg

Jajemen!!

Vad ska du ha på dig? Jag tror jag satsar på blått eller skogsgrönt denna gång.
 
Sv: Whao på Bökeberg

Nej vilken jobbig fråga... Jag hade blått sist och lila innan det och vinrött första gången vi var ute, och då ramlade jag ju av så den färgen kanske inte för tur med sig... Grönt är ju jättesnyggt! Jag har en grön pad men ingen grön skjorta. Nej, det får nog bli blå för det gick så bra sist i den munderingen...

Ska få min kära moder att sy om chapsen jag fick i födelsedagspresent, som tyvärr är för trånga om låren. Så då blir det chaps för första gången.
 
Sv: Whao på Bökeberg

Hi hi Mammor är bra när det kommer till att sy tävlingskläder!:)
 
Sv: Whao på Bökeberg

Ja, de ska bara övertygas... Men eftersom jag är helt syintolerant så brukar hon ta över när jag har svurit tillräckligt länge..
 
Sv: Whao på Bökeberg

Jag ska också dit, ställer upp på d nivå. Vår första wras tävling utanför klubben,är ett litet blåbär
:angel:
 
Sv: Whao på Bökeberg

Välkommen!!

Konkurrensen på D-nivå blir stor. Änsålänge är det 13 anm. i Horsemanship, 11 i Pleasure, 14 i Riding, 2 i Reining och 10 i trail. Endast B-klass reining saknar anmälningar hittills. Kommer säkert lite efteranmälningar också. Ska bli spännande!
 
Sv: Whao på Bökeberg

Jag är inte någon bedömningsexpert men jag skulle tro att det blir samma straff för att gå ner till trav som att sakta ner till stillastående dvs 2 poäng per gång. 2 poäng för "avbrott

/Monica
 
Sv: Whao på Bökeberg

ska bli jätte skoj, vi är 4 ekipage från EWR som kommer . Vi synes gott folk. ( Kan sägas att ett av ekipagen vann i WH på RHC 2007. Det var inte jag)ciao
 
Sv: Whao på Bökeberg

Så, då var vi hemma efter en trevlig dag. Alltid kul att rida på Bökeberg.

Innan första klassen hade jag valt att bara skritta fram och göra lite volter, sidvärtsförflyttningar och dylikt. Ville att det skulle gå lugnt och fint och att hon skulle slappna av. - Red in på banan och Kitty sa; YEY SPRINGA MAMMA!, vilket resulterade i att jag fick sitta och hålla emot under hela klassen. Kände själv att det inte var lönt att försöka rida "pleasure" utan bara ta sig igenom utan rusande häst etc. Tittade på videon sen och då såg det faktiskt inte så tokigt ut som det kändes. Hon är så himla känslig också, minsta lilla förflyttning i sadeln och hon tror att det är framåt.

Sen var det dags för Riding och då blev hon helt ensam i hela stora världen tyckte hon och skrek efter sina kamrater. Jag väntade ut henne innan jag startade och sen gick det fint i travprogrammet, sen fick jag en black-out och glömde var jag skulle rida galopp (och då har jag ändå ridit det programmet typ 10 ggr..). I andra galoppen tog hon helt sonika bettet och bara rusade iväg, jag kände att det här går åt helvete i vilket fall så jag försökte få henne att stanna upp och lyssna. Vilket ledde till att hon slängde sig åt alla håll under tiden jag försökte få henne stilla (vet inte om jag satt snett eller ngt för jag hade bara stopp i huvudet, hon hade snurra. ;) jag kallar det rätt och slätt missförstånd). Visste ju att jag var diskad i vilket fall som helst men jag tyckte det var likabra att återfå kontrollen där på banan så att hon inte lär sig att man slipper jobba om man hittar på saker som inte matte ber om. Så jag travade sista delen av programmet i vilket fall. Iom att hon var så fokuserad på alla andra hästar så avslutade hon med att skrika lite till, lilla tönnisen.

Sen red vi fram för reiningen och tränade lite byten och det gick jättefint. Hon var riktigt fin där på framridningen. Sen så var det då dags för den stora debuten. Jag mitt dumma nöt som egentligen vet hur man teoretiskt sett gör en rollback hade missförstått programmet och trodde att jag inte fick lov att stanna till innan vändningen. Det misstaget ska jag inte göra fler ggr... Sen så hade vi nog tränat lite för mycket byten på framridningen för hon trodde att hon skulle byta väldigt många fler ggr än vad vi skulle, och hon sprang in i dem lite så hon hann inte med att få med balansen lite så ngn gång blev det korsgalopp. Spinnen gick hon emot lite i och det såg jag också sen på videon att hon tappade sig. Hon var lite trött också och ville inte galoppera vissa delar.. Hursomhelst så lyssnade hon rätt okej ändå, även om hon brukar vara bättre men jag var nöjd med vår insats. Bara att komma ihåg ett mönster som jag aldrig ridit innan och bara tränat på sen igårkväll tyckte jag var bra, det var mest det jag var nervös för tror jag.. Mina nerver höll sig duktigt i schack också.
 
Sv: Whao på Bökeberg

Jag är oxå nöjd, fast joggen var i snabbaste laget så är det bra att videofilma för då ser man att det inte var så tossigt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag ska låna ut min häst till en tjej under 18. Hur skriver man då på fodervärds avtalet?
Svar
3
· Visningar
732
Samhälle Ska på ett julbord på Lilla Essingen imorgon. Primusgatan 116. Sitter och kollar hur jag ska ta mig dit. Hade tänkt mig kollektivt med...
Svar
13
· Visningar
1 117
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Har en cylinda diskmaskin från -17, insatt -18. Maskinen har låtit konstigt ett par dagar, men idag stannade den helt, vilket gjorde att...
Svar
0
· Visningar
375
Senast: Fibusen
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 777
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp