What-if-guy/girl

Jag är en annans "what if". Det är en komplicerad historia, och min hjärna visste även då att det hade varit en mycket dålig idé även om mitt hjärta ville annorlunda. Men det var jag som blev bortvald, vilket jag är tacksam över idag. Vi har sporadisk kontakt och Jag vet att personen grämer sig.
 
Jag funderar ibland på en barndomskompis. Vi var grannar och bästisar tills jag flyttade när jag var knappt 6 och han typ ett år äldre. Av naturliga skäl var det ju aldrig nåt mellan oss, men vi hade sjukt kul ihop och ibland funderar jag faktiskt över hur det kunde ha blivit. :D
En sån har jag med :D
 
Ja verkligen. Min man. Vi var tillsammans i två år på gymnasiet, jag gjord slut för jag behövde ständig förändring. Tänkte "What if" i nästan 15 år, då dök han upp igen när jag var singel och nu har vi varit tillsammans i 11 år till.
 
Nej, inte ens i närheten av något liknande. Det är extremt sällan jag blir intresserad av någon på ett romantiskt vis, och även om jag trots allt skulle bli det så är relation inte på kartan av olika skäl, så det är inte något jag ägnar speciellt mycket tankar åt.
 
Ja, två. Jag var tillsammans med dem i ca 1år. Gemensamt för de förhållandena var på väldigt olika ställen i livet och det var därför det tog slut.
Både de två fick mig däremot lugn på ett sätt jag inte annars är i livet
 
Ja jag har en som ibland knackar på i hjärnkontoret. Det hade nog kunnat bli väldigt bra tror jag om det inte varit fel tidpunkt den sommaren...
 
Jag har en.
Jag hade precis kommit ur ett extremt destruktivt förhållande när han dök upp. Jag ville absolut inte träffa någon ny medan han vägrade ge upp. Efter ett halvår insåg jag hur mycket jag tyckte om honom och vi blev tillsammans.
Jag hade verkligen inte bearbetat mitt tidigare förhållande och det fick han ut för. Jag kunde inte lita på honom, hade ett extremt bekräftelsebehov och var så rädd att han skulle lämna mig att jag inte kunde träffa honom utan att spy...

Ni förstår att det inte var speciellt hållbart va? ;)

Det är sju år sedan och jag kan fortfarande tänka på honom och sakna honom även om jag inte är intresserad av att ta upp någon kontakt.
 
jag har en som jag tänker ganska ofta på. Vi gick ihop på gymnasiet och bodde på samma ort. Vi var aldrig ihop men men funderar ofta på vad som hänt om det blivit vi. Samt stalkar honom en del på Facebook...tyvärr är han förlovad nu😉
 
Kan

Åh kan du inte berätta den historien??

Jag jobbade som städare på sjukhuset i stan en period. Där fanns det en kille som visserligen inte sa så mycket men jag tyckte han var intressant. Jag var i ett förhållande och letade inget nytt, men den här killen var så spännande! Jag gick länge och tänkte what if...?
En dag lyssnade jag på magkänslan och bjöd in mig på film och middag hos honom. Vi fattade tycke för varandra, jag gjorde slut med dåvarande sambon och vi blev ett par. Och nu ska vi gifta oss i höst. Det var helt oplanerat att det skulle gå så långt men oj vad bra det blev!
 
Har två där det funnits attraktion men usel tajming. Den ena är jag glad jag släppt men den andra dyker upp i tankarna ibland. Är dock mycket nöjd med nuvarande partner som faktiskt var lite av en what-if tills det blev nåt av det :)
 
Nej. Jag lever helt i den relationen jag har nu och har inga som helst "tänk om...". Det som var det var och nu är det nu. Är lycklig med mannen jag har nu och känner inget behov av att fundera på hur det kanske hade kunnat vara med någon annan. Alla män jag haft (låter som 50 st, det är det inte...) som det tagit slut med är jag glad att det tog slut med och barndomsflörtar är fullständigt passé. Hade jag plötsligt börjat fundera så hade jag nog snarare blivit orolig och börjat fundera på om det är något i min nuvarande relation som inte funkar. Det är inte likt mig att hålla på så om allt är bra med det jag har. Hade det kommit till min kännedom att min sambo satt och funderade på hur det hade varit med någon annan än mig hade jag blivit misstänksam...
 
Jag har flera what-if-killar egentligen. Tänker ibland på hur den och den har det idag och stalkar lite på fb ;) Men det finns ju också en anledning att det inte blev något så vad jag funderar ofta på är hur mitt liv hade varit om jag inte träffat mannen jag lever med idag.

Jag vill gärna tro att jag hade varit i uppstarten just nu med mitt Åre-projekt och varit väldigt nervös inför kommande första säsong som egen företagare :D
 
Jag jobbade som städare på sjukhuset i stan en period. Där fanns det en kille som visserligen inte sa så mycket men jag tyckte han var intressant. Jag var i ett förhållande och letade inget nytt, men den här killen var så spännande! Jag gick länge och tänkte what if...?
En dag lyssnade jag på magkänslan och bjöd in mig på film och middag hos honom. Vi fattade tycke för varandra, jag gjorde slut med dåvarande sambon och vi blev ett par. Och nu ska vi gifta oss i höst. Det var helt oplanerat att det skulle gå så långt men oj vad bra det blev!
Om man ser det där som what if, kanske min historia också är det.
Även om jag inte tänkte så, men det är ju en lycklig historia om att våga följa en stark känsla.

Lärde känna min man via jobbet, vi jobbade ombord på tåg. Han som medåkande tekniker och jag som tågvärd.
Vi hade mycket tid att prata på de lugna kvällstågen.
Helt plötsligt, vet inte vilken gång i ordningen det var vi jobbadetillsammans. Då inser jag att den här killen vill jag bara ha.
Och samtidigt även att mitt då 8 åriga förhållande inte var sådär toppen längre.
Så jag gjorde slut med sambon ganska direkt.

Det var drygt 12 år sen. Och 9 augusti har vi varit gifta i 10 år 😍.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 831
Senast: Twihard
·
Relationer Jag har tänkt en hel del den senaste tiden. Tycker det är svårt att förklara och förstå riktigt. Varför det kommer just nu vet jag inte...
Svar
0
· Visningar
847
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 660
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 707
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp