Bukefalos 28 år!

Wiemerskamper - "eksemolja", erfarenheter?

T

tjibikon

Jag har nu köpt den mycket dyra oljan som heter Wiemerskamper och provar den på min foderhäst som kliar bort svans och man på somrarna.... hittills tycker jag att oljan faktiskt lugnar ner allt kliande.... blir intressant och se om hästen behåller manen hela sommaren... vill bara veta om andras erfarenheter om oljan? Funkar den avstötande mot knott också?

På Wiemerskampers hemsida finns det ju en massa bilder på hästar som övervunnit svår eksem med oljan...
 
Sv: Wiemerskamper - "eksemolja", erfarenheter?

Vart har du köpt den och hur mycket kostade den, vad består innehållet av?
 
Sv: Wiemerskamper - "eksemolja", erfarenheter?

Jag bor i finland så jag köpte oljan här och en liter kostade 50 €!! Jag minns inte nu på direkten vad oljan innehåller men jag kan kolla upp det. Gå in på www.wiemerskamper.de, därifrån får man beställa också, kanske det där även står vad oljan innehåller....
 
Sv: Wiemerskamper - "eksemolja", erfarenheter?

Var finns det att köpa denna olja? Bor också i Finland:)
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 009
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 275
Hästvård Läste nyss något som verkligen för mig var intressant, och som jag inte har hört något om tidigare. Meningen lyder: Som yngre kliade...
Svar
1
· Visningar
765
Senast: sthu
·
Hästvård Jag har ett islandssto som i år är 14 år. Hon har mycket man och svans och enligt tidigare ägaren så har hon inte haft eksem. Förra...
Svar
8
· Visningar
1 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp