Bukefalos 28 år!

Wiemerskamper eller Prob? Erfarenheter?

nyaste

Trådstartare
Sitter och funderar på vilket jag ska lägga mina pengar: wiemerskamper eller prob...
Vad har ni för erfarenheter av dessa. Fungerar/fungerar inte, lätta att använda, hur pass dryga är produkterna, något att tänka på i samband med användningen...
Och angående prob serien, vilket är värt att att köpa, finns ju olja, schampo, cream m.m.
Måste ha något "starkare" nu till hästen än det jag har, verkar inte fungera så bra längre. Endera har hans kropp "blivit van" med det, eller så är klådan så kraftig nu så att det inte tar bort allt.
Släng in alla era åsikter, goda som dåliga! Jag vill veta allt!
 
Sv: Wiemerskamper eller Prob? Erfarenheter?

Min ponny blir väldigt insektsbiten på bringan, mellan frambenen och i skapet, får utslag, smårsår som kliar o.s.v och PROB oljan är helt fantastisk! Såren och bulorna försvinner på bara någon dag och klådan försvinner.
Har även testat schampot och insektssprayen, schampot är väl som schampon är, rengör, men inte mer än så. Insektssprayen är inte på långa vägar så bra om man jämför med ex Ultrashield. Men som sagt oljan är fantastisk! Dessutom dryg, en flaska räcker hela sommaren till min ponny.
 
Sv: Wiemerskamper eller Prob? Erfarenheter?

Min enda erfarenhet av PROB:
Hästen fick stora sår av den, skickade bilder till tillverkaren och berättade. Fick till svar att det inte var sant, att min häst fått såren av något annat och absolut inte av deras produkter. :meh:

Sen dess undviker jag dem. Inte konstigt att de kan säga saker som "Våra kunder är nöjda. Vi ifråga sätter aldrig kundes motiv" när de väljer att totalt ignorera kunderna och påstå att de ljuger..
 
Sv: Wiemerskamper eller Prob? Erfarenheter?

kl

Jag använde Prob i flera år utan några komplikationer.
 
Sv: Wiemerskamper eller Prob? Erfarenheter?

Jag har använt PROB sedan 2005 på sammanlagt sex olika hästar utan några som helst problem.
Oljan är helt fantastiskt bra, och Hästdeon är bland de bättre av alla de flugmedel jag provat.
 
Sv: Wiemerskamper eller Prob? Erfarenheter?

Tror ni man kan blanda dessa två? Har fått höra på annat håll också mycket positivt om WK, och många har sagt att just hästdeon av Prob produkterna är bland de bästa flugmedel. Så jag tänkte, kanske man kan ta oljan från WK och hästdeon från Prob. Vad tror ni?
 
Sv: Wiemerskamper eller Prob? Erfarenheter?

Jag har använt Shampoo och olja från PROB nu i vår. Av schampot har jag inte märkt någon större skillnad under de få veckor jag använde det, dessutom var de jobbigt att använda. Men oljan är FANTASTISK! Har inte så mycket att jämföra med men den lindrar verkligen klådan och han slutade helt att klia sig! Jag min idiot hade satt på täcket i god tid men inte huvan och över en natt hann han få rejäla stora sår. Efter några dagar med oljan började såren att läka och han slutade klia. Den behöver bara användas precis där man ser att de kliar Och den är lätt och dryg att använda! Rekomderar! :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 413
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött på mitt hår! Det är av modellen som blir statiskt så fort det inte är blött ute typ (min häst är dessutom...
18 19 20
Svar
389
· Visningar
64 697
Senast: Skogstokig
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 125
Senast: kem
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 364
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundbeteende

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp