Wiiie isak kryper

Mirre

Trådstartare
Tidigare har han kravlat sig fram.
Fort som fasen går det men nu kryper han riktigt:)
Reser sig mot möbler och går längs dem gör han också.
Dregglat väldigt mycket idag så hoppas det kommer en tand snart.

Måste skryta lite bara
 
Sv: Wiiie isak kryper

Wii go Isak :banana::banana:
Nu får mamma inte en lugn stund!

(Jag älskar att Elina börjat krypa, nu har vi mycket roligare och är mindre frustrerade)
 
Sv: Wiiie isak kryper

Hihi.. mysigt. Nu blir det inte en sekund att slappna av.

Jag har en känsla av att W är på g att vilja börja krypa nu. Han står på alla 4 och gungar. Han flyttar benen som man gör när man kryper, men inte händerna. :D Men vem vet, han är ju bara drygt 6 mån, det kan ju dröja länge än!
 
Sv: Wiiie isak kryper

Hehe det har inte varit en lugn stund innan heller, det går fort som tusan när han kravlar också. Sedan har ett tag nu krypit på armbågarna och knäna vilket sett otroligt gulligt ut. Men sedan nu ikväll kröp han med raka armar, får se hur han gör i morogn, just nu sover han. Har sett att han börjat försöka ställa sig även när han inte har något att hålla i också.
 
Sv: Wiiie isak kryper

delvis knapp...

Är det bara min son som är "sen"??
Han är 8mån (haha, igår faktiskt, hur kunde jag glömma det??) och han kravlar, lika dant som en krokodil ungefär, lärde sig i förrgår att verkligen RESA sig mot möbler... Stod på knä innan men vågade inte det sista att resa sig...
Förvisso så säger han redan "mamma" och "tack"...
Är inte det sent att inte ha rest sig förens nu?? han sitter inte själv heller, men går som s*tan när man håller honom i händerna... står inget om sådant på internet eller i böcker...

Hur många tänder har era pluttar fått nu??
Ville har 8st... är det normalt???

//_Skifting_ alias: förvirrad/nojjig mamma
 
Sv: Wiiie isak kryper

Tror inte du behöver oroa dig, alla utvecklas olika.
Isak har inga tänder alls än, säger nästan mamma.
Blir oftast ma ma eller mamamama. hehe
 
Sv: Wiiie isak kryper

Min dotter är 9 månader och kryper runt och reser sig på allt och alla. Roligast är när jag har mina mysbyxor och står upp och hon ska försöka klättra upp med hjälp av dem. Byxorna åker ner och dottern är jätteglad :rofl:
Hon går med hjälp av stöd från oss.
Tänder har hon två stycken, de kom för ca 2-3 veckor sedan.
Hon tjötar en hel del, men inga riktiga ord än.
Så din son är inte sen på något sätt, alla utvecklas ju i olika takter.

Ibland saknar jag när Tyra var 2-3 månader och låg still för då hann jag dricka några koppar kaffe i lugn och ro, nu hinner jag inget alls. Ska jag fixa kaffe får hon följa med, ska jag på toa så får hon snällt vara med där inne :angel: Jag har tom gett upp att bara snabbt hinna hämta en sak i ett annat rum för då har hon krypit några meter och rest sig upp vid soffbordet och står med världens leende och leker med min mobil eller fjärrkontrollen :D
 
Sv: Wiiie isak kryper

hehe låter väldigt bekant det där:D
Isak har upptäckt trappen nu också.
Vi måste skaffa en till grind för det är jättekul att klättra där.:crazy:
Men håller vi i händerna går han upp och ner för den helt riktigt
 
Sv: Wiiie isak kryper

delvis knapp...

Är det bara min son som är "sen"??
Han är 8mån (haha, igår faktiskt, hur kunde jag glömma det??) och han kravlar, lika dant som en krokodil ungefär, lärde sig i förrgår att verkligen RESA sig mot möbler... Stod på knä innan men vågade inte det sista att resa sig...
Förvisso så säger han redan "mamma" och "tack"...
Är inte det sent att inte ha rest sig förens nu?? han sitter inte själv heller, men går som s*tan när man håller honom i händerna... står inget om sådant på internet eller i böcker...

Hur många tänder har era pluttar fått nu??
Ville har 8st... är det normalt???

//_Skifting_ alias: förvirrad/nojjig mamma

Han är absolut inte sen !! "Normalt" att krypa är väl typ 9-10 månader, sa BVC till mig. Elina var 8,5 månad (hon började krypa på julafton ;) ) Och RESA SIG gör inte Elina än direkt faktiskt, och hon är 10 månader om två dagar. Hon är inte så intresserad av att ställa sig upp alls. Men hon kan ju liksom, hon har styrkan, men inte intresset. Än.
Elina fick 2 tänder nu kring årsskiftet, och har än så länge bara de två :)
 
Sv: Wiiie isak kryper

tack alla ni som svarat!!
Då är han nog inte sen med andra ord... det endå dom på BVC har sagt (trots att jag ställt diverse olika frågor) är att han är så STOOOOOOR!!! :confused:
JAG tycker inte han är jätte stor, vid 6mån vägde han 10400g och var 70cm lång och nu vid 8 mån vägde han 11100g och var 76lång...

han äter mindre än andra barn i hans ålder (det svarade dom på då jag fick order om att skriva upp ALLT han åt under en vecka), men det är endå ngt som de kommenterar HELA TIDEN!!! Min son är inte Tjock på något vis.. han är Stor bara... nää.. nu ska jag inte belasta allt på er... Känner bara ibland att jag blir så ledsen när alla misstror om att man tar hand om honom på bästa vis, även om jag är ung... (dom verkar ha hakat upp sig på att jag bara är 19....)


Nu blev det ännu mer snack.. ska lämna detta nu... Tack än en gång för att ni bukefalister lugnar mig... :bow:
 
Sv: Wiiie isak kryper

Min dotter är lång och smal och vi går på extrakontroller på BVC just för detta. Var enda gång vi är där får jag svara på hur mycket hon äter och det är en hel del mer än jämnåriga. Men hon rör på sig hela tiden, är knappt still. Sedan brås hon ju på mig och jag var/är lång och smal också. Så länge din son mår bra och är go och glad så tycker jag inte du ska tänka på det. Självklart är det bra att BVC har koll, men ibland är de för insnöade på sina tabeller och glömmer att barn är olika.
Så ta det lugnt och njut, du är lika bra mamma för det ;)
 
Sv: Wiiie isak kryper

Isak är också lång och rör på sig konstant, han är aldrig stilla.
Är nu vid 10 mån 76 cm och väger 8840gr.
 
Sv: Wiiie isak kryper

Visst är det roligt när de kommer på hur de ska ta sig fram. Lilltösen vänder sig blixtsnabbt från mage till rygg när man lägger ner henne på lekmattan och sedan ålar hon sig runt. Ibland nästan kryper med grodtag.... inte med kroppen upp eller så, men det kommer. För ca 1½ vecka sedan kom hon på hur hon skulle åla sig fram och nu övar hon flitigt när hon kan. Vända sig från mage till rygg gör hon bara ifall hon ligger någonstans med lite lutning annars vill hon att vi ska vända på henne när hon tröttnat att ligga på mage. Blir skönt när hon slutar gnälla om det sedan. Hon är rolig gullungen! Kanske är det plastbyxan som hon hade tidigare som gjort att hon verkar lite sen tex med vissa saker och inte lika stadig när hon ska försöka sitta själv. Var på föräldragrupp idag och då var det jämngammal som satt oerhört bra själv. Men det är väl bara träning, träning så kommer det också. Sitter i barnmatstolen gör hon rätt bra förutom när hon är lite trötter, då hänger hon lite mot ena sidan.
 

Liknande trådar

Småbarn Någon mer som haft ett barn som legat efter rejält i utvecklingen; isåfall, hur gick det sen? Hur kom ni vidare med utredningar osv...
2
Svar
25
· Visningar
6 259
Senast: Tiffan
·
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
786
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 051
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp