Wordpress kunnig? Se hit!

MaRomer

Trådstartare
Har et stort problem med min hemsida/blogg.

Har en statisk startsida, dvs den som i grund och botten är inläggssidan. Bytte i januari Tema till ett bättre.
Men nu har min inläggssida försvunnit? Och de senaste inläggen syns enbart som rubriker i sidebaren... Dvs man kan inte läsa inläggen efter varandra utan måste söka det man vill läsa, klicka in på en kategori eller trycka på de rubriker i sidebaren. Så kan jag alltså inte ha det. Utan jag vill ha tillbaka min inläggssida där man kan läsa inlägg efter inlägg utan att behöva ändra något!


Jag har valt inläggssida till den jag ska ha, men det hjälper ej. Finns det någonstans i stilmallen jag kan ändra och i så fall vart?
Temat är interstellar.

I värsta fall få jag byta tema. Men jag gillar detta enkla och få teman verkar ha en sidfot. Många har tydligen tre idag. Något jag inte vill ha.

Tips någon?

Jag kan länka till hemsidan om jag får!
 
Har du något plug-in på inläggssidan som visar de senaste inläggen? I annat fall så är det ju bara en specifik sida med ett visst innehåll. Om du under Inställningar - Läsa, ändrar till "dina senaste inlägg" så visas ju de senaste inläggen.

Ska du ha en fast sida som kan innehålla även annan information än bara de senaste inläggen kan du göra det med ett plug-in. "List category posts" är ett sådant plug-in.
 
Nepp inget plugin för att visa inläggen på annan soda, utan bara styrt om dem i inställningarna, men funkar uppenbarligen inte. Dvs ändrat under läsa.

Den ordinarie inläggssidan är omgjord till statisk sida, dvs första sida och inga inlägg visas där. Däremot ligger alltid de senaste som klickbara rubriker i sido menyn till höger.... Men som sagt, jag har ingen inläggssida. Har ändrat inläggssidan till andra sidor utan framgång.
 
Men vad visar ordinarie inläggssidan? Om sidan heter "Första sidan" (statisk sida) så måste den ju innehålla något som visar de senaste inläggen (posts). Om du ändrar den statiska sidan till "andra sidan" eller "tredje sidan" så kommer det fortfarande inte visas några inlägg om du inte sagt att sidan ska visa senaste inläggen och det behöver du ett plug-in för.

Ligger WP på en egen domän/webbhotell du äger/betalar för eller är det någon gratisversion någonstans? Jag har ingen erfarenhet av gratisversioner men det borde inte vara så stor skillnad.

Det är lite svårt att förklara saker när man inte ser framför sig hur det ser ut men om det är möjligt att släppa in mig i admin så kan jag säkert fixa till det.
 
Men vad visar ordinarie inläggssidan? Om sidan heter "Första sidan" (statisk sida) så måste den ju innehålla något som visar de senaste inläggen (posts). Om du ändrar den statiska sidan till "andra sidan" eller "tredje sidan" så kommer det fortfarande inte visas några inlägg om du inte sagt att sidan ska visa senaste inläggen och det behöver du ett plug-in för.

Ligger WP på en egen domän/webbhotell du äger/betalar för eller är det någon gratisversion någonstans? Jag har ingen erfarenhet av gratisversioner men det borde inte vara så stor skillnad.

Det är lite svårt att förklara saker när man inte ser framför sig hur det ser ut men om det är möjligt att släppa in mig i admin så kan jag säkert fixa till det.


SKickade meddelande till dig!
 
Men vad visar ordinarie inläggssidan? Om sidan heter "Första sidan" (statisk sida) så måste den ju innehålla något som visar de senaste inläggen (posts). Om du ändrar den statiska sidan till "andra sidan" eller "tredje sidan" så kommer det fortfarande inte visas några inlägg om du inte sagt att sidan ska visa senaste inläggen och det behöver du ett plug-in för.

Ligger WP på en egen domän/webbhotell du äger/betalar för eller är det någon gratisversion någonstans? Jag har ingen erfarenhet av gratisversioner men det borde inte vara så stor skillnad.

Det är lite svårt att förklara saker när man inte ser framför sig hur det ser ut men om det är möjligt att släppa in mig i admin så kan jag säkert fixa till det.


Sidan är för stor för att ligga "nere" utan orsak, därav vill jag ha lösning så jag vet när jag ska stänga den;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp