Bukefalos 28 år!

Working equitation

Sv: Working equitation

Verkar ju vara superkul med working equitation. Skulle gärna prova på det med mitt halvblod.

Haka på med pållen till Väsby då? De har teknikbana där, kan höra efter om de hyr ut utan att ge lektioner? Ska ju ändå dit med min pålla X antal gånger i höst så du får garanterat sällskap. :laugh:
 
Sv: Working equitation

Jaa gör jag gärna :)
Det är mer att jag tror att vi inte riktigt är redo för en riktig träning, men man kanske skulle prova för tränare ändå? Verkar ju så kul :) Tränar du i en grupp?
 
Sv: Working equitation

Varför är det så dött i denna tråden? :angel:
vet någon om det blir "lättare debutantklasser"?
alla ni som skrievr att ni har banor + tränare verkar ju bo i stockholm?
är småland utdött gällande nytt inom ridsporten eller?

Jag vill ju träna och tävla!! :bump:

Kan iaf bidra med halvdan bilder från halvdan träning ;P
6170_131036214433_582504433_3110921_4613369_n.jpg


och ponnyn med medryttis
http://joizmeds.mittspejs.se/P2188709
 
Sv: Working equitation

Klart att tråden ska hållas vid liv!
Jag vet inte hur det ser ut i Småland (förutom att ni ser trevliga ut när ni tränar!), men nu har vi träning i Göteborg i alla fall. Jag hörde att de enklare dressyrprogrammen är på G och att de nya "försvenskade" reglerna är på väg också.

Kan bara upprepa vad jag sagt: det här är kanonroligt!:D
 
Sv: Working equitation

Jag har inte tränat WE på ett bra tag nu pga skada men den 19/9 är det dags igen! Då ska jag till ett ställe i närheten av Sigtuna. Nån annan som ska dit?
 
Sv: Working equitation

Jag hittar fasen inga träningar i småland :(.. och vist, det vore ju värt att åka för MEN om jag och Giras ska åka så vill jag bannemej att medryttis och ponnyn ska med, de förfasen slog i oss i klubbtävlingen, och de två pollarna kan inte åka tillsammans...
 
Sv: Working equitation

Tråkigt... Men kan du inte försöka dra ihop ett gäng lokalt och plocka dit en tränare då? Blir ni några stycken borde ni kunna dra ihop en helgkurs t ex. Jag håller tummarna!

Vi har sån lyx hos oss nu att det kommer en tränare varannan fredag, så vi får lite kontinuitet och kan jobba på teknikbanan.
 
Sv: Working equitation

Jag funderar också på att börja så smått, det verkar helkul! :D
När min ponny har frisknat till då.
 
Sv: Working equitation

KL

Är jättesugen på WE! Bor ju nära Cecilia Hansson så jag tänkte hoppa på hennes träningar i vinter. Känner att detta skulle passa mig som har en arab som har svårt att hävda sig bland halvbloden i dressyren och jag är tidigare westernryttare och saknar ibland farten och vissa roliga moment.
 
Sv: Working equitation

kl

Någon som vet något om WE i södra skåne, österlen?

Eller var man kan hitta info...
 
Sv: Working equitation

Vi har WE-träningar i SMÅLAND - mellan Gränna och Jönköping.
Välkomna att höra av er på orks@orks.nu på mail till ridskolan. Varannan torsdag kväll och en hel del söndagar samt möjlighet till privatträning. Vi har alla typer av teknikhinder och tränar självklart också dressyren.

Jag kan också från säker källa meddela att det kommer både Svenska DEBUTANT och LÄTTA KLASSER som kommer att motsvara ungefär LC-LA i svårighetsgrad avseende Dressyr.

Välkomna till Ölmstad Rid & Körsällskap.
 
Sv: Working equitation

Nu borde Askaplaska haft sin träning i Sigtuna, hur gick det? Själv ska jag träna imorgon igen, fast efter svininfluensan blir det knappast lätt att "tänka portugis" i sadeln. Kanske en liten kuvad, frånskild portugisisk tjänsteman som flyttat hem till mamma på sin höjd... Men man kan ju alltid träna på finlir även om orken tryter :D
 
Sv: Working equitation

Det ryktas om en tävling i Jönköpingstrakten i november, är det ni som arrangerar den?
 
Sv: Working equitation

Åhh TACK!!
har genast mailat, men deras tränar evar i portugal men skulle få svar sen när de kom hem :)
*taggad*

förövrigt så har vår klubb klubbtävling nu i helgen som kommer!!! Ska bli skitkul, ska vara me dpå min spanska grå, medryttis är med på ponnyn, och har även en ryttare som ska låna mitt dräktiga halvblodsto..
 
Sv: Working equitation

Det ryktas om en tävling i Jönköpingstrakten i november, är det ni som arrangerar den?

Såvitt jag vet är det tävling på Ölmstad (Jönköping) den 15/11. Debutantklass och lätt klass. TR är ju inte formellt klart, men man har ansökt om dispens ifall reglerna inte är helt klara i tid, så troligen blir det av.

Som dressyrprogram verkar det bli något av dressyrryttartesterna L:1 eller L:2.

Står om det på deras hemsida, jag har dock fått min info från en som sitter med i förbundet.
 
Sv: Working equitation

oj, detdär låter ju riktigt intressant, men hur blir det nu? L1 och L2 skriver du, vad krävs då?

hittar inget mer än datumet på deras hemsida..

enda kruxet för mig skulle va att det krockar med älvsjömässan (stor fotomässa) där jag ska va med och ställa ut... :confused:
 
Sv: Working equitation

Dressyrryttartesten finns på SvRF under Dressyr, Dressyrprogram har jag för mig. De är rätt roliga program, ganska korta jämfört med de "vanliga" dressyrprogrammen. Med enkla byten, bakdelsvändning och lite såna saker.

L:1

L:2
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
355
Senast: Fiorano
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
786
Senast: Nova123
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
454
Senast: hamilton1
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 222
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp