Bukefalos 28 år!

world dog show, Stockholmsmässan

shayd

Trådstartare
Funderar på att anmäla min hund till world dog show och nu börjar det bli bråttom att bestämma mig. Sökte på "min" ras och hittade att de skulle ställas på Stockholmsmässan, ligger det centralt? Jag kommer att komma med tåg och det tar ca 3 - 5 timmar beroende på vad det går för tåg. Eftersom jag inte hittat några tider någonstans så kan det bli väldigt tight om min ras skulle råkat visas kl 10.00 och det är långt från centralstationen till aktuell visningsplats. Är det någon som vet hur lång tid jag bör räkna på för att ta mig dit?
 
Sv: world dog show, Stockholmsmässan

Kolla in hemsidan;)
På World dog show 2008:s hemsida finns fliken "Tävlingsplats", och där står stockholmsmässan och en länk till dess hemsida: http://www.stofair.se/
Där finns flik "För besökare", klickar du där kan du till vänster välja "Hitta till stockholmsmässan", där finns vägbeskrivning för både bil och kollektivtrafik. Ska du åka kommunalt finns reseplanerare på sl's hemsida där du får din resa planerad genom att ange vart du vill åka från och till och vilken tid du vill åka eller vara framme.
 
Sv: world dog show, Stockholmsmässan

Stockholmsmässan går också under namnet Älvsjömässan (om jag inte är helt ute och vimsar nu)
Från Sthlm C till Älvsjö tar det ca 10 minuter med pendeltåg.
 
Sv: world dog show, Stockholmsmässan

Jag skulle vara mycket tveksam att åka tåg om jag inte kunde komma fram kvällen före eller väldigt tidigt på morgonen.

Misstänker att de flesta ringar börjar kl. 9. Man vet ju inte förrän när PM kommer i vilken ordning raserna går i ringen. Eller, ja - har du en stor ras som fyller en egen ring (typ flat, cocker, saluki) och råkar ha en hund som startar i en "sen" klass så kan man naturligtvis räkna med att det funkar att komma sent. Annars känns det lite tveksamt. Även om det bara tar tio minuter från centralen får man räkna med väntetid för pendeln och sen lär det vara KÖ in.

Men finns det ett nattåg så att man kommer till Stockholm vid 7-tiden så funkar det säkert även om rasen går tidigt i ringen,
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 204
Senast: Dopy
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 756
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 704
Senast: Imna
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 927
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp